Sammendrag reiser både hit og dit, året 2022

 

 

2022 var det mest vidunderlige reiseår.

Det overgår mine villeste fantasier at jeg skulle være så heldig å få oppleve alt dette.

Vi har fått til reiser hvert år, på tross av pandemi.

Vi har fått lurt oss til i tryggere perioder og vært så forsiktig som mulig

Vi hadde corona i mars 22, men ble smittet her hjemme.

Vi startet i mai, med å dra til Rhodos sammen med Tone og Rolf Erik.

Kjerringa og treneren med støtteapparat klar for tur

Rhodos mai 22, Dag 2

Rhodos, mai 22, dag 3

Rhodos, mai 22. Vi feirer 17.mai, dag 4

Rhodos, mai 22, dag 5

Rhodos mai 22, dag 6

Rhodos, mai 22, Dag 7

Rhodos mai 22, hjemreise

 

Første reise nå i 2023, blir igjen en uke i mai, i Rhodos by.

Kanskje blir det en liten tradisjon, ei uke i Rhodos hvert år, hvem vet.

Vi hadde ihvertfall en nydelig uke og jeg frydet meg over en kropp som var mye bedre enn på flere år.

 

I juli dro vi på cruise i Middelhavet.

Jeg tror det må være den mest fantastiske av alle cruise vi har hatt.

Vi hadde egentlig booket på et lite, litt eldre skip, men siden det ikke kom, fikk vi et nytt og stort til samme pris.

Vi fikk oppgradert lugar, gratis fly og penger til å bruke på neste cruise, så vi var superfornøyd.

Vi hadde også noen fantastisk fine utflukter på den turen.

Igjen var vi heldig i uhellet.

Det var sasstreik og flyet vårt ble kansellert, men takket være rccl som booket oss om og bestilte hotell til oss i Barcelona og at vi kunne kaste oss i bilen og kjøre til Gardermoen om natta, så kom vi frem tidsnok.

Årets thriller

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 1, Barcelona

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 2, Valencia.

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 2, Valencia. Del 2

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 3, Ibiza

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 4, Fra Ibiza til Portofino

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 5, Fra Ibiza til Portofino, del 2

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 6, Ajaccio, Korsika

 

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 7, La Spezia, Italia

Vi var veldig heldig med utfluktene våre på denne turen.

Her har vi vært på pastafabrikk og skal spise lunsj.

Vi ble hentet med hest og kjerre og verten sang arier til oss.

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 8, Civitavecchia

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 9, Ajaccio, Korsika

 

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 10, Portofino. Liguriakysten.

 

Vi har vært fire ganger i Karibien, men for oss er det ikke noe som topper Middelhavet.

Kort reise og så mye fantastisk å se.

Den italienske rivieraen er bare fantastisk.

Neste år må jeg tilbake, ja, kanskje blir det før, hvis det dukker opp en rimelig tur.

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 11, La Spezia

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 12, Fra Cannes til Nice og Eze

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 12, Fra Cannes til Nice, Eze og Monaco, del 2

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 12, Fra Cannes til Nice, Eze og Monaco, del 3

Det er ikke noe som topper cruise for oss, for vi får så mange opplevelser.

En tur til syden er ok, men cruise er så mye mer.

Fantastisk mat, gullende rent, fine utflukter og mange byer og land på kort tid.

Man pakker ut kofferten og så blir man fraktet fra sted til sted, med en fantastisk utsikt.

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 14, Palma, Mallorca

Jeg har ikke ord.

Gleden over å få være på cruise igjen etter nedstenging. Det flotte skipet, som vi også skal ha når vi skal til New Zealand og Australia om et år.

Det å få komme seg avgårde når det en liten stund så ganske så svart ut. Det var bare nydelig

 

Så kom reisene innenlands

I september var jeg først fire dager i Oslo, spekket av bokarrangementer.

Bokarrangementer 2022, fantastisk, rett og slett vidunderlig

https://lillasjel.blogg.no/egentlig-lurer-jeg-pa-hva-som-feiler-meg.html

På tur igjen

Deretter dro jeg til Trondheim på høstmøte hos Cappelen Damm

 

Da er vi på vei til samme mål, fra flere kanter av landet

Krimhelg Osterøy, Virkelighet møter fiksjon, 2022

 

Første helga i oktober dro vi til Osterøy utenfor Bergen.

Det ble ned fredag og opp igjen søndag, for gubben hadde ikke fri lenger.

Og jeg hadde ikke før kommet hjem, før kofferten ble pakket og jeg dro til London.

Endelig ble det Arthur Findlay igjen

Arthur Findlay, eksperimentell transe. Dag 1

ARTHUR FINDLAY, EKSPERIMENTELL TRANSE. DAG 2

ARTHUR FINDLAY, EKSPERIMENTELL TRANSE. DAG 3

ARTHUR FINDLAY, EKSPERIMENTELL TRANSE. DAG 4

ARTHUR FINDLAY, EKSPERIMENTELL TRANSE. DAG 5

ARTHUR FINDLAY, EKSPERIMENTELL TRANSE. DAG 6

ARTHUR FINDLAY, EKSPERIMENTELL TRANSE. DAG 7

 

I april drar jeg dit igjen, og i oktober.

 

Snakk om jubeldag

Deretter var jeg klar for siste tur i år.

Vi startet tidligere enn planlagt med en tur til Aschehoug i Oslo for å møte forfatter Heather Morris.

 

Deretter ble det noen dager i Halden, før vi satte kursen mot Karibien og nye 14 dager på cruise

 

 

 

 

 

 

Bilder og linker finner dere her

Sammendrag ferietur Celebrity Silhouette, Karibien, nov 22

Mens vi var her i Philipsburg, fikk vi nyheten om at vi hadde blitt besteforeldre igjen og alt hadde gått bare bra.

Med ett ble ferien enda litt bedre for nå kunne vi slappe av og slippe å vente lenger.

Tilbake til Miami og lang tur hjem etter opplevelsesrike dager.

 

Snakk om et fantastisk reiseår.

Og alt gikk etter planen, selv de turene som fikk komplikasjoner, ordnet seg til det beste.

Hva skjer så dette året? Ja det er ikke ferdig planlagt.

Men London i april og oktober, Rhodos i mai og Osterøy igjen siste helga i september, er plottet inn så langt.

Men at det blir, ja, det tror jeg nok.

Stor glede og takknemlighet

I dag

9 kommentarer
    1. Litt av et reiseår.:) Men jeg skal ikke klage selv, hehe…
      Året mitt er omtrent ferdig linet. Tanzania i mars, Lofoten til datter og barnebarn i påska (nyttårssalg på fly), Rhodos i mai/juni (tilbud på Ving), Osterøy september/oktober (kjøpte flybilletter i går- på nyttårssalget), Villajoyosa igjen i oktober. Det som ikke er ferdig planlagt, som jeg må ta som det kommer, er familebesøkene utover påska, en ev. fjelltur i sommer/høst og Kanariøyene i mørketia. Reiser prioriteres, økonomisk og på andre måter. Jeg føler meg priviligert:)

    2. Så herlig👏Håper på turer i 23 jeg også,ingen planlagte enda.Men sol og varme lokker😊Dere er racere på cruise👌Har bare vært på elvekrus på Donau.Å det var fantastiskt.Kansje en vakker dag.Lykke til med farting og opplevelser i 2023

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg