Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 1, Barcelona


Vi var litt forsinket fra Oslo i går, men hadde en av de raskeste avgangene vi har vært med på.

Vi boarde og svisj,svosj, der var vi i lufta.

Det er slutt på gratis drikke hos Lufthansa også.

Nye tider og innstramming overalt, men vann og en sjokoladebit fikk vi.

Flott turvær, her forbi Zürich og Mont blanc.

 

Kun 1,5 time hver flyvning, fabelaktig.

Og fra Frankfurt hadde vi setet for oss selv.

Vi bruker å være heldig slik.

 

Gubben fikk derfor vindusplass og kunne gi oss disse vakre bildene.

 

 

Vi var på hotellet ca 20.30.

Svært takknemlig for at vi nok en gang har vært heldig.

Spenningsmomentet mitt er om koffertene er med, særlig ved mellomlanding.

Det var de og nå kunne fruen slappe av.

Takk til Celebrity Cruises som fikk oss frem.

Vi skulle egentlig fly fra Oslo klokka 08.00 i dag.

 

Her er en til som slapper av.

 

På vei til skipet.
Kirkegården her er litt annerledes enn hjemme.

Celebrity Edge

 

 

 

 

Det er helt annerledes å gå ombord nå enn før.

Man laster opp bilde hjemmefra.

Men du verden de var nøye med vaksinasjonsbevisene.

Det var ikke nok med coronapass.

Hun skulle ta bilde av både vaksinasjon 2 og 3, med datoer.

I tillegg til testen vi tok på Gardermoen.

Vi skal jo back to back så vi har to ukes cruise etterhverandre

Da vil vi bli testet ombord før neste cruise.

Fruen er meget fornøyd.

 

Bagasjen blir bringt til lugaren.

 

 

Vi går på the magi carpet for en drink.

Dette er egentlig en restaurant som går opp og ned, men den brukes nå kun som bar.

Det var visst visse utfordringer med den, med vind blant annet.

Det er bare halvparten av folk ombord pga covid.

Fin lugar.

 

 

No puter ja.

Men dobbeldyne, nei det går ikke.

Vi vil ha 2 duvets, så det får vi senere.

Vi har wifi, men kun det som følger med.

Det gjør at jeg sikkert ikke får lastet opp bilder når vi er i sjøen.

Bedre wifi, koster en formue, så tror ikke det blir.

Skal sjekke.

Det betyr at bloggen kommer før vi går fra land, for da bruker jeg mitt eget.

Jeg skriver derfor en fra kvelden før og en fra dagen, muligens i samme blogg.

Vi får se hva vi får til.

Det er jo et reisebrev for oss selv også.

 

Vi forlater Barcelona 17.00

Vi ser Sagrada Familia i det fjerne.

Independence of the seas, Barcelona, juli 2017

 

Balkongen er mindre på Edge, hvis du ikke bestiller Infinite balkong.

På de er balkongen en del av rommet, på et vis, man åpner hele veggen.

Siden vi fikk denne turen uten å betale ekstra, ville vi ikke bruke tusenvis for å kjøpe oss opp.

Dessuten er balkongen her ok for oss.

Vi liker skygge og stolene er ganske god.

Vil du sitte på balkongen og sole deg. er det nok ikke riktig alternativ.

Plutselig ble gubben borte fra balkongen og kom ikke igjen.

Jeg måtte inn og se etter han.

Jeg trodde jeg besvimte når jeg så han holdt på å pakke ut.

Ja, det var da deilig.

Jeg slengte meg på sofaen jeg og blogget.

 

Biblioteket er klart.

Blir spennende å se hvor mange som blir med hjem igjen.

 

Kunne jo prøvd dette, men nei, orker ikke.

 

 

 

sing along etter middag kanskje?

 

 

Vi er jo vant til å få en avis hver kveld med all informasjon.

Nå er det en app selvfølgelig.

Jeg har bestemt at vi skal på Cyprus i kveld.

Middelhavsmat.

Har allerede sett meg ut noe langkokt lam i filodeig.

Nå snorkes det fra senga her borte, skal tro om det ble for tøft for utpakkeren.

 

Hvis jeg klarer å holde meg våken vil jeg på rock i kveld.

Vi får se hva som skjer.

Kanskje skal jeg ta en liten blund jeg også.

Hardt arbeid å være på ferie

I dag

 

2 kommentarer
    1. wow dere nyter!
      Det er helt sikkert, at jeg tror jeg må prøve cruise en gang – for det ser veldig avslappende ut når man har kommet seg på plass 😀
      GOD TUR OG SOMMER!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg