Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 4, Fra Ibiza til Portofino


I dag har vi sjødag. Eneste dagen vi ikke skal i land. En dag hver uke.

Vi er på vei fra Ibiza, Spania, til Portofino i Italia.

 

Mens vi sitter her med et glass sprudlende, ser jeg litt på aktivitetene for morgendagen, altså dagen i dag.

Jeg foreslår for gubben et lite hårshow, der han kan få tips til hvordan style frisyren.

Han er ikke interessert sier han. Jeg skjønner ikke det.

 

Jeg foreslår Dotpainting, men han grynter bare.

Oj, de har også,noe sånn escapelignende. Men….. Jeg vet hva som skjer.

Vi sløver i hver vår stol med en bok. Vi gidder veldig lite på disse sjødagene. Men for de som vil, er det zumba og ballroomdans og photokurs og masse annet.

Men vi skal på nytt show i teateret.

 

 

Og muligens en tur inn på the Club etterpå.

 

Jeg må bare ta dere med en tur på do.

Du kan velge å tørke hendene med papir eller klut.

Roser “flyter” bortover vasken.

Alt er handsfree.

 

Det er berre lekkert, rett og slett. Og det er toaletter overalt, du slipper å lete. Alt er gullende rent.

 

I dag hadde vi bestilt sushi. Det er en betalingsrestaurant, ala carte.

Det kostet ca 10 dollar for en rull på 8.

Vi bestilte hver vår sashimi, rå fisk. Men vi liker bedre nigiri, som er med ris og grønnsaker og saus.

Den til høyre er med temurareker.

Denne er med laks, mango og avocado og spicy majo, slik jeg bruker å lage.

Kjempegodt, men de er faktisk gode de jeg lager også. Jeg har bare en utfordring med å få risen riktig kokt.


Denne er med snøkrabbe. Var god, men den vi syntes var kjedeligst, så når vi skal hit neste uke, blir den og sashimien byttet ut.

Etter middag, gikk vi for å se utseilingen fra Ibiza. Vi gikk ikke før 19.30 i dag.

Gubben liker å følge med.

Da starter vi. Det er merkelig hvordan de styrer disse skipene uten at vi merker bevegelse. Kaptein Thassos var morsom igjen. Han sa vi nå skulle dra fra Ibiza hvis vi klarte å komme igjennom passasjen. Han konfererte med roboten “Siri” (det er bare jeg som satte navn på den, da jeg ikke hørte hva han sa), om hun kunne hjelpe. Hun sa det kunne bli noen problemer. Han fant derfor ut at han fikk gjøre jobben selv.

Men ut kommer vi.

Vi sitter i godstolen våre og nyter utseilingen.

 

 

Helt stille sjø i dag.Veldig tregt å laste opp bildet med skipswifi, så nå blir det ikke flere innlegg, før vi kommer til land igjen.

Dessuten skal vi ha en lat dag, uten annen aktivitet enn lesing.

Vi fikk forresten en spennende overaskelse i går. Jeg fikk et innfall og gikk i resepsjonen og spurte hva det kostet å oppgradere lugaren vår. Vi har jo en bitteliten balkong. Den er helt grei for oss, men jeg tenkte jeg kunne høre. Hun fikk lugarnummer og sa hun måtte konferere med sjefen din. Jeg dagtog ventet til hun kom tilbake og sa vi kunne få oppgradere til Aqua class, som er mye dyrere og ikke. Moe vi ville tatt oss råd til………uten å betale ekstra. Wow, Celebrity we love y.

Fortsettelse følger, vi flytter i dag eller i morgen, for vi skulle få ha samme lugar både denneuken og neste. Heldiggriser vi.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg