Rhodos, mai 22, Dag 7

 

I dag var målet gamlebyen og havna.

På veien dit, så vi denne fine hagen med masse grønnsaker.

Tomatene var ikke modne enda.

 

Det er ca 1 km å gå fra hotellet inn i gamlebyen.

Jeg må innrømme det gikk litt smått i starten, for nå begynner kroppen å bli klar for en pause.

Jeg har drevet den hardt denne uken, 8-10000 skritt hver dag er mye for meg som er vant til å sitte i ro hjemme.

Men den har vært bedre energimessig enn på flere år, så det se mer som et mirakel.

Så får vi håpe jeg ikke kjører så hardt at jeg havner i kjelleren igjen.

En dag igjen nå.

Det er så fredelig atmosfære her innenfor murene.

Når vi kom lenger inn, nærmere havna der cruiseskipene ligger, var der kaotisk.

 

Se hvor vakkert det blomstrer.

Mens damene studerte blomstene, studerte karene stein.

 

 

Hva de sier, ja det vet de bare selv.

Ser ut til å være veldig interessant.

 

 

Det ser også ut som det er en grundig analyse som foregår, for vi måtte lokke dem med pitstop for å få revet dem løs.

Morsom butikk.

Vi gikk og gikk og lette etter ett vannhull med gode stoler. En sliten kropp kan ikke sitte på en stol uten pute. Nei, sa jeg, vi må ha gode stoler. Da høre vi “kom, her gode stoler”, på gebrokkent norsk. Bareieren skjønte hva vi så etter. Det er litt mas utenfor restaurantene. Det er mange som trenger inntekt og prøver å få oss inn.

Ved bordet under dette treet fikk ingen sitte.

Der regjerte denne duen. De hadde pakket inn reiret med plast så den ikke skulle skite på de som satte seg der.

Vi gikk en tur langs havna og så på cruiseskipene før vi gikk inn igjen i gamlebyen.

 

Men det ble så stressende inne der, vi gikk i kø for det var så mye folk, så vi bestemte oss for å gå til Red restaurant igjen og spise lunsj før vi snudde og gikk hjem.

 

På veien dit gikk vi noen gater vi ikke har gått før. Nå fant vi gågata og her var det kjempekoselig.

 

I og med at nye gater ble utforsket og de ikke stolte helt på det indre kompasset til reiselederen, som sant nok, ofte drar i vei i motsatt retning, måtte Google hjelpe oss.

Som et lite tips der, er det lurt å skrive rett navn på restauranten. Ja da, mitt indre kompass var riktig denne gang.

Og frem kom vi. Her er det visst nye studier på gang. Gjett om det var godt å sette seg i gode stoler.

 

 

Gresk meze. Det var godt.

 

For å lure beina til å gå mer, måtte jeg lokkes med et besøk på Vetobar. Når jeg lander i de gode stolene der, vet jeg at jeg er snart hjemme.

Det er så mye stasj i de drinkene at støtteapparatet blir helt borte.

Der var de ja. De holder ut. Kun noen timer fri 17. mai. Og litt hvile på ettermiddag. Utenom det holder jeg de i full fres hele dagen fra 9 til 23. De kommer nok hjem helt utmattet. Men de er faktisk like blid enda. Vi snakker til og med om ny reise i august neste år. Neste år er nemlig gubben pensjonist og trenger ikke tenke fellesferie lenger.

 


God natt.

Takk for i dag.

 

6 kommentarer

Siste innlegg