Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 9, Ajaccio, Korsika

I dag er vi tilbake i Ajaccio på Korsika, så i dag sa de Bonjour, for Korsika er fransk.

Jeg digger denne nye balkongen som er så åpen. Vi får jo panoramautsikt. Er det varmt, har vi igjen vinduet så aircondition kjøler oss ned. Så åpner vi det når vi vil ha uteluften inn i rommet.

Vi hadde jo i utgangspunktet bestilt på et mye rimeligere skip. Før coronaen. Vi betalte det cruiset, men det ble jo kansellert. Så flyttet vi det til året etter, igjen kansellert. Vi prøvde så å flytte til i år, men de valgte å la det skipet være i karibien. Da fikk vi flytte til Edge, til samme pris. Og i det vi flyttet, hadde de kampanje med gratis fly. Og de betalte oss også for transport. Så kom streiken og siden vi hadde full pakke, fikk de oss ned til Barcelona dagen før og betalte hotell. Og ikke nok med det, men når vi spør hva det koster å oppgradere lugaren vår til en med større balkong, fikk vi denne flotte helt gratis. Og da har jeg enda ikke nevnt de 11300, vi fikk tilgode, som vi har trukket fra på neste cruise. Det er nesten ikke til å tro.

Jeg er overbevist om at vi ville ikke fått alt dette hos alle cruiseselskap.

 

Utsikten ved frokosten er ikke så verst den heller.

Jeg er blitt litt sliten. Er nok litt for mye sukker og alkohol, til min kropp. I går var vi på Rox igjen. Det er bare så innmari gøy. Nesten det beste showet. Vi skal i teatret igjen i dag og se om igjen det samme som forrige søndag, for det var så bra musikk. Kanskje går vi på første forestilling, 19.30, for i kveld blir det tidlig i seng, for i morgen er det lang tur.
Men før vi gikk i land i dag, ble det en liten dubb. Jeg påstod jeg ikke sov, men romkameraten påstod jeg snorket.

Han slapper av med fin utsikt og bok.

Så rusler vi en liten tur i land.

Vi har “parkert” i sentrum.

Jeg hadde tenkt meg inn i kirken, men droppet det for det stod så mange og ventet på å komme inn. Søndag i dag. Det var nok messe.

 

Napoleon var på plass. Vi gikk ikke inn i museet.

Vi fant oss en kafé der vi så “hjem”.

 

Jeg må innrømme at jeg syntes utsikten ikke var så verst den andre veien heller. Han kelneren der sa jeg gjerne Bonjour til.

Og så gikk de hjem igjen.

 

 

 

 

Utenfor venter de alltid med kalde vaskekluter og vann.

Da var vi ombord igjen. I heisen møtte vi et annet par som sukket henført over å være “hjemme” igjen.

Bare synd butikkene var stengt sa hun. Å ja, ja det er vel søndag. Men hun hadde nå 4 bæreposer, så noe måtte vel ha vært åpent. Det er jo et eldorado å være på cruise, hvis du elsker å shoppe. Akkurat der tror jeg gubben er veldig fornøyd med kjerringa, for hun er ikke inne på en eneste butikk.

 

 

Hvem kan klare å motstå dette da? Gubben greier det lett, ikke jeg.

Men jeg klarte å velge bare en og den smakte himmelsk.

 

Avslapping på the magic carpet.

 

Det skal noe til å spise bare en. Denne var med ananas. Nam. Litt sitronsorbet også.

 

 

 

 

Vi har det ikke så verst.

Vi bestiller cruise hos Tove i

https://www.cruise-travel.no/

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg