Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 12, Fra Cannes til Nice, Eze og Monaco, del 2

I går var vi på langtur, 9 timer 45 minutt.

Først til Nice, deretter fjellbyen Eze og deretter Monaco.

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 12, Fra Cannes til Nice og Eze

Bildet øverst viser inngangen til Eze.

 

Det er masse folk her. Mange trappetrinn så er du dårlig til beins, beregn god tid.

Det dumme med slike langturer, er at man får så lite tid på hver plass.

For egen del, kunne jeg droppet Nice og hatt kun Eze og Monaco.

Vi har vært i Monaco en gang før og ønsket et gjensyn.

Eze ble jeg inspirert til å besøke når jeg leste den nyeste boken av Natasha Lester.

Natasha Lester, Huset på Rivieraen

Vi liker egentlig ikke så lange turer, men var den eneste jeg fant der Eze ble besøkt.

 

 

 

Vi var enige gubben og jeg, at selv om det ble en lang tur, var det verd det.

 

Det var utrolig spesielt her. Kunne tenkt meg mye lenger tid.

 

Jeg kunne vandret her i timesvis, bare sittet og nytt tilværelsen.

Kunne tenkt meg å gått til topps for å se Hagen, men med minimalt med tid og ikke all verdens krefter i kroppen, stod vi over det.

Vi var imidlertid så heldig å få et lite tomannsbord på chateau Eze.

Her skulle jeg gjerne bodd noen dager.

Det var så fint på dette hotellet.

Fra balkongen der vi satt, så vi opp mot den botaniske hagen, som vi ikke fikk besøkt.

 

De var fullbooket til lunsj. Vi var heldige som i hele tatt fikk sitte her og forfriske oss.

Det var nemlig lunsjtid og vi opplevde at flere plasser fikk vi ikke sitte, hvis vi ikke spiste.

Se der nede er det dekket langbord.

Sjekk den utsikten.

 

 

 

Her er det resepsjon og bar.

Vi måtte derimot haste videre. Det er dette som er så dumt med de lange turene, ofte altfor hektisk.

Husker når vi var i Cinque Terre, for noen år siden også, vi hadde nesten ikke tid til å ha pitstop en gang.

 

Man springer nesten og vi fikk med oss altfor lite.

Man skulle hatt flere timer her.

Får jeg sjansen, drar jeg gjerne tilbake til Eze.

Her ser dere byen fra avstand.

 

 

Men vi er på vei videre, til Monaco

Vi bestiller hos

https://www.cruise-travel.no

(ikke reklame for vi er ikke sponset og da er jeg ikke nødt til å merke med reklame)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg