Årets thriller

Huffa meg, selv om det er luksusgreie, kan det bli litt for stressende.

Jeg bruker jo å være reisesyk, men denne uka nådde jeg et nytt fjell av klump i magen.

Jeg er ikke en person som er rolig og sindig.

Jeg er ikke noe god på det å ikke vite.

Jeg krysset fingrene for null streik og ble veldig lei meg, når det ble.

Så oppdaget jeg at sas Connect skulle gå som normalt.

Dagene gikk og i går pakket jeg ferdig.

Så sjekket jeg igjen og der lyser det rødt, hvor det kort tid før, stod skjemabelagt.

Innstilt

 

 

Plutselig var det ikke sas Connect, men sas.

Jeg kastet meg over telefonen, de skulle sende Mail til flyavd.

Men jeg kunne ringe usa.

Jeg trøblet litt for å komme frem, fant ut at jeg måtte ha kun 00, før nummeret, hvis ikke var ikke nummeret i bruk.

Så sier damen der at flyet ditt er bekreftet.

Nei, sier jeg, det er kansellert.

Det viser seg at på record locater, står flyet fortsatt.

Hun kunne ikke booke om, når vi hadde fly, det måtte jeg jo skjønne.

 

 

 

Vi ventet og ventet, stod som nr 312 i Chatkø, hos sas.

Klokka nærmet seg 23, vi sjekker igjen og der er det forsvunnet fra record locator.

På telefonen igjen, venting, kø, brudd på linja, satt over til nye, ringe på igjen og der traff jeg ei som fikset.

1,5 time senere, hadde hun fikset fly og hotell.

 

 

00.20 skrev jeg ut billett på fly og reservasjon på hotell.

Enten skal jeg betale 2 dollar og 50 cent eller var det 250 dollar, for hotellet.

Vi må ordne taxi men kvittering senes til dem og de betaler oss tilbake.

Vi fikk jo i utgangspunktet fly og transport gratis denne gangen.

Å bestille full pakke med cruiselskapet, er det lureste man kan gjøre.

De gjør hva de kan for å få deg frem.

Hvis de ikke får det til, får du pengene tilbake.

Men….

Vi måtte fly i dag, for i morgen var det ikke noe ledig, som ville få oss ned tidsnok.

Så 03.30 satt vi i bilen, 1,5 times søvn, hvis man kan kalle det søvn.

 

 

På Dalen tok de imot bilen vår, veldig hyggelig der.

Vi tok test og heldigvis var den negativ.

Vi må ha negativ test for å få gå ombord.

Så sjekket vi inn og alt ser fabelaktig ut.

 

Frankfurt 13.05, nå ny tid 13.30.

Litt smånervøs enda.

 

Taxfree-handelen gikk ganske raskt.

Her har ikke gubben mye å klage på.

Kjerringa raser forbi alt av parfyme og annet kroppspleie og sminke, i en forrykende fart.

 

Gubben har fått belønning.

 

Sushien her på Havsalt, er innmari god.

Nå er flyet utsatt enda mer.

Huff, jeg håper jeg ikke må begynne å ringe igjen.

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg