Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 2, Valencia.

God morgen fra Valencia.

Vi har vært her en gang før.

VALENCIA

 

 

Det nærmer seg avreise Barcelona.

Msc ser ut til å dra først for plutselig dukker den opp på siden av oss.

Vi vinker farvel.

Så starter vi opp.

Det heter vel ikke legger seg på hjul?

Vi må snu først.

180 grader rundt i dette trange havnebassenget.

I buffeten forberedes det for middag.

Skal det være en kake?

Det er ikke buffet slik vi er vant med.

 

 

Enten er det enkeltporsjoner eller de har maten på til deg.

Litt usikker på om man i det hele tatt får tatt noe selv.

Dette er selvfølgelig pga coronaen.

 

Jeg tror treneren har hatt et ord med i laget når vi fikk utdelt lugar.

Det er helt fremme i skipet.

Spisesalen er bak.

Det er lettest og raskest å gå korridorene rett fra lugaren.

Vi passerer ca 100 lugarer.

En laaaang korridor

Etter en sving og litt til, enda en laaaaaaang korridor.

Fruen blir trimmet.

Det er kunstverk overalt. Her et skip av perler.

Vi gikk på Cyprus restaurant i går.

Menyene er annerledes enn før.

Exclusives er retter de har hver dag på denne restauranten.

Jeg valgte ceviche og lam fra denne.

 

 

Og signatures, er retter som varierer hver dag.

Jeg tror kelneren sa at disse rettene er lik på alle fire restauranter hver kveld, men litt usikker.

Fruen ble litt forvirret.

 

Lammet var ihvertfall helt nydelig.

Det var nesten så jeg stønnet av matnytelse.

 

Gubben fikk cognacen sin til dessert og kaffe.

Selv har jeg fått sansen for kombinasjonen sorbet og dessertvin.

En frisk avslutning på middagen.

Jeg spurte etter jegermeister, men det hadde han ikke.

Jeg skulle jo ha en liten en for å holde magen i orden, men det hadde han ikke.

Han kom med Limencello som visstnok skal ha samme effekt.

Men det er ikke godt.

Men medisin er sjeldent godt, så jeg tok to super.

 

Hest har vi også.

Vi venter på solnedgang.

 

Deretter ble det en tur i teateret, faktisk en feil, som viste seg å bli en suksess.

Jeg trodde Celebrity Rox var i teateret, men der var det en komiker.

Vi er vant til at komikerne ombord er kjedelige for de henviser ofte til ting i usa eller England, som vi ikke kjenner.

Han her derimot, tok opp folk fra publikum og lot de bli med på teatersportøvelser.

Jeg lo så jeg skreik nesten.

Det var særlig en svenske som skulle på sparket, hjelpe til med å fortelle en historie om et ekorn.

Han tok over hele showet.

Men når det var slutt, ja da stengte de teateret og fruen forstod at hun hadde tatt feil.

 

Rox var på the Club, som lå like ved teateret.

Der var det show med dritbra musikk, fra Beatles til Springsteen.

Det aller merkeligste er at fruen, som ikke hadde snorket som visse andre, for hun blogget på ettermiddagen, hun var våken så hun fikk med seg utdeling. Og ikke bare det, hun var våken helt til midnatt og hun var på rockeshow og koste seg noe så inn i granskauen.

Tenk at jeg ikke stupe i seng klokka ni.

Det var en fantastisk dag.

Når jeg hører om alle som får sine ferier kansellert fordi det er streik, så er jeg så takknemlig til Celebrity, som fikk oss avgårde.

Skal du på cruise med Royal Caribbean eller Celebrity, anbefaler vi sterkt å bestille full pakke med fly og transfer.

Nå er det andre gangen vi ville mistet både turen og pengene, hvis vi ikke hadde gjort det.

Denne gangen, kunne vi kanskje kommet ned selv, men hadde vi ikke greid det, ville det vært tapt ferie og penger.

Hvis Celebrity ikke hadde fått oss ned, ville vi fått alt refundert.

 

I dag, Valencia.

Det går skyttelbuss inn til byen, så den skal vi ta.

Den skulle visst være gratis.

Da er det nok byen som betaler for å få folk inn i byen og handle.

Hvis cruiseselskapet setter opp buss, koster det som regel 10-20 euro.

 

 

Ikke bare var jeg sent oppe, men jeg stod opp 7.

Gubben var på dekk.

Han hadde forsovet seg og hadde ikke fått med seg innseilingen.

Jeg sende melding og lurte på hvor kaffen ble av.

Han ble nok forundret over at jeg allerede hadde kommet ut på balkongen.

 

 

 

Nå er vi straks klar for frokost og en fin dag i Valencia.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg