Bokarrangementer 2022, fantastisk, rett og slett vidunderlig

 

 

Det har vært et fantastisk år for meg når det gjelder lesegleden.

Jeg har fått med meg mange fine opplevelser.

 

Det første var Krimfestivalen, som jeg fulgte fra egen stue.

Livesendinger hver dag

Krimfestivalen i egen stue

Invitasjon til Krimfestivalen 2022. Forfatterne kommer faktisk hjem til deg

Bøker jeg vil lese, inspirert av Krimfestivalen

9-11 mars blir det igjen Krimfestival, håper det blir sendt live i år også, for det er så gøy, når man ikke får vært der.

 

I det høsten kom, stod arrangementene i tur.

Krim i hagen var jo bare sensasjonelt herlig.
Rivertonklubben hadde jubileum og for første gang åpnet Aschehougvillaen for publikum.
Det var krimpyntet overalt og våre flinke krimforfattere fortalte fra sitt arbeid og sannelig tror jeg de også diskuterte nye plott.
Skal tro hva unni Lindell og Trude Teige diskuterer her, sikkert noe skikkelig skummelt.
Skummelt var det ja.
Dagen etter var det nytt arrangement, Afternoon tea, der 4 Aschehougforfattere fortalte om sine bøker, sjanger feelgood.
Camilla Davidsson og Gudrun Skretting var også der.
Ellen Vahr, hun kommer nå med den tredje boken i Idle hour trilogien sin
Ellen Vahr, Miss Marie (Reisen til Idle hour)
Den tredje heter Sykehuset på Ellis Island
Lucy Diamond
Og jeg fikk møte Liv Gade, En av Norges mest inspirerende og engasjerende bokinspirator.

Se på disse damene,  hvor mye de koser seg og hvor glad de er for å møtes.

Anne Marte Hagen, fra Bladcentralen, Jorid Mathiassen, ansatt i Bonnier og forfatter av boken Der hvite liljer vokser, Norges bokinspirator, Liv Gade og damen bak siden Hverdagsnett og Hverdagsnettmagasinet,https://hverdagsnett.no/ Anne Lise Johannesen.

Jorid Mathiassen, Der hvite liljer vokser

Og om kvelden var vi noen damer som spiste middag sammen og hadde det utrolig koselig.
Liv Gade, Jorid Mathiasson og min venninne, tjener og guide, Bodil. Anne Lise Johannesen
var også med oss.
Men opplevelsen bare fortsatte hele mandagen, for da var det forlagsbesøk
Først ute var Cappelen Damm
Fra venstre Margrethe Krogseth, Forlagsredaktør, Underholdning, feelgood. Anne Lise Johannesen, Hverdagsnett, , Mariann Fugelsø Nilssen
Redaksjonssjef, Krim og Underholdning, Oda Skard, Forlagsredaktør, Krim og Underholdning og Liv Gade, bokinspirator
Deretter Aschehoug hvor vi fikk lunsj og møte Camilla Davidsson, som også var på Afternoon Tea. Til høyre Anne Margrethe Aandahl,redaktør,  som er så snill å invitere oss til sine arrangementer
Vi fikk en gjennomgang av høstens bøker hos Aschehoug.
Deretter ruslet vi over torget  til Gyldendal
For en jubelhelg det var. Helt fantastisk.

Der ble vi møtt av disse tre hyggelige damene. Fra venstre, Anne Louise Morseth-Nordbryhn, redaktør oversatt litteratur, Siren Marøy Myklebust, redaktør oversatt krim og Kjersti Herland Johnsen, redaktør i Gyldendal, men også forfatter. Hun gir ut sin andre roman nå i oktober, Jul på Himmelfjell.

Hennes forrige julebok i 2020, kom høyt opp på min favorittliste, nesten til topps,

Kjersti Herland Johnsen, Julebrev

Julebok-kavalkade 2020, 20 bøker

Kjempekoselig å få møte så mange ansikt til ansikt, ikke bare via messenger og Mail.

Nyheter fra Gyldendal forlag, høsten 2022

Etter dette var jeg så giret at jeg bestemte meg for å dra til Trondheim på Cappelen Damms høstmøte. Det koster en del å dra på disse møtene, jeg må jo betale selv, men det er utrolig moro.
Der traff jeg Anita Ness igjen. Vi har nå møttes flere ganger, blant annet på Gran Canaria og aldri går vi tom for samtaleemner.

Første helga i oktober var det  Fjordslottet hotel, på Osterøy igjen.

Da er gubben med også og vi har det så kjekt at vi gleder oss veldig til å dra igjen i siste helga i september.

Krimhelg Osterøy, Virkelighet møter fiksjon, 2022

Vi var der i 2021 også.

Krimhelg på Osterøy

Etterforskere fra politiet forteller om sitt arbeid og forfattere forteller om sine bøker. Så har vi gode måltider sammen og noe godt i glasset for de som ønsker det.

Jeg må få fortelle en morsom episode fra nå i høst. Jeg er jo typen som snakker med alle. Jeg spør gjerne folk på flyet hvilken bok de leser og sånn.

Hotellet er lite og man går jo ut fra at alle som er der, er der for arrangementet for det er ikke akkurat midt i byen.

Det sitter et par ved et bord med hver sin bok.

Leser dere noe spennende sier jeg.

Jo, da kommer det på dansk.

Mannen leste Faber Pedersen. Å ja, den har jeg lest sa jeg, jeg er klar for nummer to.

Damen husker jeg ikke hvilken bok hun leste, men så slo det meg. De var danske.

De var på ferie, hihi, de ante ingenting om at det var krimhelg de.

Jeg gadd ikke bli flau heller.

Jeg dummet meg ut i fjor også, når jeg stod foran Staalesen og Jæger og måtte innrømme at jeg hadde ikke lest dem.

Men de er jo så hyggelige så, det går bra. Og nå har jeg begynt ihvertfall, ferdig med 4 av Jæger og Staalesens første.

Bokbloggere på rekke og rad, entusiastiske på første benk.

Fra venstre

Hilde Sæther.  https://hildes-bokblogg.blogg.no/

Anita Ness https://artemisiasverden.blogspot.com/

Meg, Mariann Sæther Tokle, http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Anne Lise Johannesen, er damen bak siden Hverdagsnett.

https://hverdagsnett.no/

Hun publiserer annenhver måned gratismagasinet Hverdagsnettmagasinet.

Foran:

Henning Sviland https://henningbokhylle.blogg.no/

 

Krimhelg – Virkelighet møter fiksjon.

Fjordslottet Hotell, Osterøy.

Fredag 29.9 – 1.10.2023.

Merk dere datoen, bli med da vel

Etter veldig flotte tilbakemeldinger på årets arrangement fra forfattere, bloggere og gjester er beslutningen tatt.
VI GJØR DET OGSÅ NESTE ÅR.
Sett av helgen og bli en del av dette felleskapet 👍😎.
Håper å se deg neste høst 👍 — her: Fjordslottet Hotell.
Egentlig hadde jeg ikke tenkt å dra på flere arrangementer, men så dukket det opp fristelser og impulsivt dro jeg avsted.
Da trodde jeg det var kroken på døra for bokarrangener det året. Jeg var så fornøyd.
Men så tikket det inn en mail fra Anne Margrethe i Aschehoug med invitasjon til lunsj hos dem, når de hadde besøk av den australske forfatteren Heather Morris.
Tilfeldigvis skulle vi dra på ferie da, så det passet så godt å dra en dag før. Det var kjempegøy og vi var så beæret. Anne Lise, Heather Morris og meg.
Så var vi innom Gyldendal en tur og fikk en liten omvisning av Kjersti Herland Johnsen, før vi dro videre på vår tur.
Et fantastisk år. Det går ikke an på toppe alt dette i året som nå kommer. Men Osterøy er allerede booket og til høsten er gubben pensjonist, så da kommer jeg nok til å dra han med meg litt land og strand rundt når nye bøker skal lanseres. Han synes jo også at dette er gøy og han er glad i å lese.
Tusen takk til alle jeg har fått delt litteraturopplevelser med i år. Setter stor pris på dette. Når man ikke har lønnet arbeid, må man finne noe annet som har betydning for en og skape gode dager.
Derfor gjør jeg blogging og bøker til en jobb.
Jeg glemte jo helt av å si at jeg også har fått min egen lille nettbokhandel i år. der kommer jeg til å dele nye bøker ca en gang i måneden.Da kan du bestille der og de blir sendt deg direkte i postkassen, som en vanlig nettbokhandel.
Jeg kommer til å plukke ut de bøkene jeg liker aller best og tror at andre vil også like.
Her er linken dit hvis du vil bestille mine favoritter:
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg