September-lesestabelen er ferdig

Reklame |

Ps. Leseeksemplarer fra forlag og forfattere

 

Hva skal det være godt for sier nok noen.

Dette er bare tåpelig, sier andre.

Dette var moro sier jeg.

Gunn Marit Nisja, som i disse dager, lanserer nye roman, Jeg skal ta vare på deg, kommenterte forrige måned at lesestabelen min så ut som et dikt.

 

 

 

Jeg har jeg hatt tre måneder med fargeinspirasjon.

Juni var rød.

Bøker lest juni, 2020, 12 bøker

Juli var blå

Bøker lest juli, 2020, 10 bøker

August var nærmest minimalistisk lys i fargene

Augustlesestabelen er ferdig planlagt.

Ja omtalene kommer i morgen

 

Jeg ble inspirert av å tenke dikt jeg, og i og med at jeg har hele dagene til rådighet her, stabler jeg bøker. Jeg plukker ut og legger inn, flytter opp og ned.

Ja, for jeg var noenlunde klar over hvilke jeg skulle lese, men hvordan i all verden skulle jeg få til et dikt.

Det er jo bare sykt hele greia.

Men dikt er det blitt. Det handler om mitt liv som rotte og det går rett vest, med både dødsfall og gjenoppstandelse.
Haha, dyp poesi, det må dere vel være enig i? Eller?

Jeg tenkte også ta bokpresentasjonene et steg videre ved at jeg presenterer bøkene live.

 

Mitt liv som rotte

 

Tro meg når jeg lyver

Høyt henger de

En som deg

Vannmannen

 

Når stormen aldri løyer

Før jeg lar deg gå

Skyggedanseren

 

Risiko

Se meg falle

Nahrs siste dans

 

Så ble det kaldt

Bakom synger døden

Reisen til livsvannet

 

I dag jeg, i morgen du

Ingemar modigs oppvåkning

 

Da slutter vi å tøyse og det er i dypeste alvor jeg presenterer månedens utvalgte.

 

Joyce Carol Oates, Mitt liv som rotte

Leseeksemplar fra Pax forlag

 

Jeg har ikke lest noe av Oates før. Jeg har en til i hylla, Fordi det er bittert og fordi det er mitt hjerte, men har ikke lest den enda. Jeg aner ikke hva jeg går til.

 

 

Hva veier tyngst: Å være lojal mot familien eller å gjøre det som er moralsk riktig? I Mitt liv som rotte følger vi Violet Rue Kerrigan, en ung kvinne som ser tilbake på et liv i eksil fra familien. Da hun i en alder av tolv oppdager at brødrene har begått en alvorlig forbrytelse, dras hun mellom sin rettferdighetssans og lojaliteten mot familien. Avgjørelsen hun tar, forandrer livet hennes for alltid. Gjennom en serie hendelser betrakter Violet omstendighetene som gjør at hun går fra å være det høyt elskede yngste barnet i ungeflokken på sju, til å bli tysteren og «rotta» som angir sine egne brødre og sørger for at de blir arrestert og dømt. Oates’ nye roman tar for seg temaer som rasisme, kvinne hat, familie, lojalitet, seksualitet og identitet. Violets fortvilte kamp for å bryte familieforbannelsen og finne sin egen identitet på utsiden av familien, skildres med melankoli og kraft

 

Ellen G. Simensen, Tro meg når jeg lyver

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Simensen er debutant og etter det jeg kan se fra de første omtalene, blir det suksess. I tillegg til de omtalene jeg har sett i bokgruppene, har jeg også fått melding fra andre bokvenner at denne må leses.
Det står psykologisk krim og de har jeg litt vansker med, så derfor er jeg spent.

 

 

 

 

 

Tro meg når jeg lyver er en psykologisk krimroman som spenner et vidt lerret fra øst i landet til ytterst i vest.

Politimannen Lars Lukassen ser muligheten til en permanent forfremmelse idet han må rykke ut til likfunnet av en tidligere
klassekamerat. Situasjonen på politistasjonen i Hønefoss forverres da en uhyggelig skikkelse oppsøker barn og deler sine mørke hemmeligheter. Samtidig kommer læreren Johanna Brekke til byen for et vikariat. Lars blir raskt tiltrukket av henne. Men hva er det Johanna rømmer fra, og hvem er venn og hvem er fiende i jakten på sannheten?

 

Lene Lauritsen Kjølner, Høyt henger de

Leseeksemplar sendt som gave fra forfatteren

 

Da er jeg klar for å bli skikkelig kjent med Olivia. Jeg hilste på henne i 2018,I de beste sirkler,  men nå er det på tide å lese meg litt opp på denne humørsprederen, for Kjølner kom nettopp ut med en ny bok om Olivia, nemlig Sort gryte. Hun kommer også med en julebok men det er visstnok med en annen hovedperson.

Lene Lauritsen Kjølner, I de beste sirkler

Sort gryte er den 7. Boken om Olivia. Dette er lettleste humorkrimbøker.

https://www.bokklubben.no/serieSok.do?term=alttilknytning:%22Olivia%20Henriksen%22

 

 

En krim med særegen varme og humor, lekende lett språk og troverdig spenning. Olivia går ofte tur med hunden sin på den idylliske øya Ankerholmen utenfor Tønsberg. En dag snubler hun over noe som skal riste liv i den fastlåste tilværelsen hennes – på godt og vondt. For hovedstadsadvokaten Fridtjof Prebensen dingler livløs fra et rep på verandaen til Nilsens hytte, og politiet kobles raskt inn i saken. Men Olivia klarer ikke la være å etterforske litt på egen hånd. For bopliktkonflikten har tydeligvis nådd nye høyder på den vanligvis fredfulle øya, og ingen forblir urørt av det som skjer

 

Marc Levy, En som deg

Leseeksemplar fra Panta forlag

Heller ikke her aner jeg hva jeg går til, så vi krysser fingrene for at det faller i smak.

 

 

Kan en kvinne som henne falle for en mann som ham? Velkommen til Fifth Avenue nr. 12, en New York-bygård med en blandet samling beboere og en av byens siste håndstyrte heiser. En dag begynner Sanji som heisoperatør i bygningen, for å hjelpe sin gamle og syke onkel. Det ingen vet, er at denkjekke, unge mannen i uniform egentlig er en fremgangsrik forretningsmann. I øverste etasje bor Chloe, en ung skuespillerinne som jobber med å lese inn lydbøker. Når Sanji og Chloes veier krysses, setter det i gang en rekke hendelser ingen kan stoppe, og livet på Fifth Avenue blir aldri det samme igjen. Marc Levy har solgt over 40 millioner bøker

 

Merete Junker, Vannmannen

Denne har jeg kjøpt selv.

 

Junker har egentlig satt sitt preg på sommeren her i familien, for både jeg og gubben har lest hennes tidligere bøker, for å være klar til hennes nyeste, som kom ut nå i august, Lillemann, Ildebrann.

De kan leses frittstående også, men greit å lese de kronologisk siden noen av de har samme hovedpersonene, som de tre første.

Merete Junker, Jenta med ballongen

Merete Junker, Tvillingen

Merete Junker, Pumasommer

Merete Junker, Venuspassasjen

 


Kattis lever på livets skyggeside i Porsgrunn, dagene går med til å skaffe piller og alkohol og finne bortgjemte steder der hun kan varme seg og sove ut rusen. En natt blir hun vitne til at en handlevogn dumpes i sjøen rett ved skjulestedet hennes, og i handlevogna ligger det noe som viser seg å være et lik. Men det er ikke bare Kattis som ser det, det er flere øyne som følger med i den gamle industribyen.

Samtidig kommer journalisten Sigmund Boye over noen urovekkende bilder av sin egen mor. For å finne ut hvilke hemmeligheter hun skjuler, bestemmer han seg for å skygge henne gjennom Berlin, der hun studerte som ung kvinne. Før Sigmund vet ordet av det, har han begått lovbrudd som kan sette forholdet til samboeren,Eline Torp, på spill. Eline, på sin side, forsøker å løse drapsgåten – men det viktigste vitnet, rusmisbrukeren Kattis, er sporløst

 

Lars Helle, Når stormen aldri løyer.

En gave fra forlagshuset Vestfold når jeg var der på besøk i juli.

Julaften i juli i Larvik

Det ble lest lite krim i august, men det ser ut til at det blir en skummel september.

 

 

En forblåst novemberdag i 2012 banker det forsiktig på krimforfatter Kurt Stilles dør. Utenfor står en søkkvåt, ung kvinne. Hun bringer med seg et brev som snur Kurts verden på hodet. Alle tanker han har tenkt, må tenkes på nytt. Vonde ting vil virvles opp. Sorg hentes fram.

I 1984 deltok Kurt Stille i etterforskningen av drapet på datteren til en svært moralistisk biskop. Jakten brakte ham i kontakt med kristenrockere, forfyllede forfattere, Grand Prix-artister og vikingspillere. Det eneste de hadde til felles var at de løy.
Har kvinnens brev en forbindelse med attenåringen som ble funnet død ved foten av et stup midt under Lillehammer-OL? Eller med gutten som ble drept i en narkohandel mens politiet var opptatt av å lete etter NOKAS-ranerne?

Samtidig som Kurt forsøker å finne sammenhengene ingen andre vil se, lurer en skygge i kulissene. En som vil Kurt og datteren hans alt enn godt.

«Når stormen aldri løyer» er en ekte «who-done-it-krim». Her gis leseren alle muligheter til å løse gåtene før hovedpersonen.
Dette er Lars Helles første roman om Kurt Stille.

 

Lars Helle: Når stormen aldri løyer.

Lars Helles ferskeste krimroman "Når stormen aldri løyer" er i handelen NÅ!

Posted by LIV Forlag on Saturday, September 28, 2019

 

Kelly Rimmer, Før jeg lar deg gå

Leseeksemplar fra Feelgoodbøker, Cappelen Damm

Jeg leste i august en roman av Kelly Rimmer og likte den kjempegodt. Derfor ser jeg frem til, Før jeg lar deg gå og håper den er like bra skrevet.

Kelly Rimmer, Alt det vi ikke kan si

 

 

Som barn var Lexie og Annie utrolig sammensveiset. Tapet av faren de elsket bandt dem sammen, og de holdt hverandre oppe gjennom livets stormkast. Som voksne kunne ikke Lexie og Annie vært mer forskjellige.
Lexie er en vellykket lege, lykkelig forlovet. Annie er rusmisbruker – en tyv og en løgner. Når Annie står i fare for å bli fratatt sin nyfødte datter, ringer hun søsteren for å trygle om hjelp.

Før jeg lar deg gå er en rørende og oppslukende bok med et skremmende dilemma: Søsteren din eller babyen hennes? Hvem velger du?

Kelly Rimmer er den internasjonale bestselgende forfatteren av Den hemmelige datteren og Meg uten deg.

«
En
hjerteskjærende historie om familie og hvor langt man vil strekke seg for å redde dem man elsker.» Daily Telegraph

«Et gripende dilemma.» Marie Claire

 

 

Sara Omar, Skyggedanseren

Leseeksemplar fra Aschehoug

Skyggedanseren har jeg bevisst skubbet foran meg. Jeg leste Dødevaskeren og vet at dette også er en sterk og vond historie, der man må legge følelsene igjen utenpå.
Sara Omar, Dødevaskeren

Derfor orket jeg ikke å lese den i sommer. Det samme har jeg gjort med Nahrs dans, men nå har jeg lagt begge på samme måned. Jeg har derfor bevisst lagt et par bøker mellom dem. Det er riktignok to krim, så kanskje bytter jeg litt når jeg nærmer meg, men de måtte jo legges slik for diktet sin skyld.

 

 

«Sara Omars nye bok «Skyggedanseren» skildrer et helvete av et liv for en liten jente, så regn ikke med å sove etterpå.» Guri Hjeltnes, VG (Terningkast 5)

I Skyggedanseren følger vi Frmesk fra Dødevaskeren videre i livet.
Kurdistan 1994. Frmesk har sluttet å snakke, og spise. Hun tegner voldsomme tegninger og lemlester dukkene sine. Besteforeldrene Gawhar og Darwésh kjemper for å gi Frmesk livsgleden tilbake. Gawahr søker tilflukt i troen og sender Frmesk til koranundervisning i byens store moské, hvor Frmesks onkel Muhammad er imam, uten å ane noe om overgrepene som venter henne. Morfaren tar opp kampen mot kvinneundertrykkelsen, han åpner en hamam kun for kvinner og håper at den hjertevarme atmosfæren der kan få lyset tilbake i Frmesks liv.
Danmark 2007. Frmesk holder seg for seg selv på universitetet. Selv om hun nødig vil utløse farens vrede trosser hun ham ved å gå uten tørkle og å skrive kritiske artikler om kvinners rettigheter. Hjemme steller hun leiligheten, lager mat og passer de to småsøsknene. Moren tilbringer dagene på sofaen med endeløse tv-serier fra Midtøsten. Foreldrene er skilt, men faren kommer hjem til dem hver dag og styrer familien med jernhånd. Ifølge ham er dikt skrevet av kvinner vulgære, og når han oppdager at Frmesk skriver dikt i smug for å bearbeide sine dype arr på sjelen, eskalerer volden. Hun ser ingen annen utvei enn å søke frihet i enda et fremmed land.
Skyggedanseren er en roman om en utsatt jentes ensomme, harde kamp for å unnslippe barndommens mørke og finne frihet i et nytt liv langt mot nord.

«Dramatisk roman om isolasjon og familievold. Her har vi en forfatter som har brukt litteraturen til å bryte ut av sin egen skjebne og bli en forkjemper for undertryktes frigjøring.» Ingunn Økland, Aftenposten

 

«Med en usedvanlig sterk fortelling bærer Sara Omar vitnesbyrd på vegne av alle voldsutsatte kvinner, (…) Omar har en usedvanlig sterk fortelling og et viktig budskap.» Astri Fosvold, Vårt Land

 

Sven G. Simonsen, Risiko

Leseeksemplar fra forlaget Press

Risiko var vel den tittelen jeg flyttet mest på i det diktet mitt, men jeg hadde bestemt at den ville jeg lese nå i september og det er viktigst, ikke om jeg tuller med å lage dikt.

Men det blir ikke mye avslappende lesing denne måneden.

 

 

Liv Eriksson er psykolog, og har arbeidet i noen av verdens tøffeste konfliktområder. Men når kjæresten Olav faller i døden mens de er på klatreferie i Thailand, bryter hun sammen og isolerer seg.

Olav var spesialetterforsker i Økokrim, og en fremragende dataspesialist. På nettet ligger en film av fallet. Noen der ute vet hva som egentlig skjedde da Olav døde. Liv innser at Olav hadde hemmeligheter som verken hun eller hans kolleger visste om. Hun gjør oppdagelser som vekker en uro i henne: kjente hun egentlig Olav? Uroen vokser til en besettelse. Jakten på sannheten tar henne på en reise – til München, Kypros, Beirut – som blir stadig farligere etter hvert som hun nærmer seg sannheten om en finansoperasjon av spektakulære dimensjoner.

Nedtellingen har startet til det som skal bli en enestående forbrytelse.

Sven G. Simonsen er journalist, statsviter og bistandsarbeider. Han har jobbet som forsker ved PRIO (Institutt for fredsforskning) og har vært på oppdrag for UNICEF i land som Jemen, Kirgisistan og Sudan. På fritiden er Sven en ivrig klatrer, og han konkurrerer i styrkeløft. Risiko er hans thriller-debut.

 

 

Mons Kallentoft, Se meg falle
Leseeksemplar fra Goliat forlag.

 

Det er kjekt å kunne lese en Goliatbok igjen. De er veldig flinke til å gi ut gode krimbøker, blant annet Peter May og Wiiliam Shaw, som er blant mine favoritter.

Kallentoft har jeg to bøker av, men jeg tror de er en del av en serie, og jeg har ikke alle, så de er blitt stående der på vent. Dette er første bok i en ny serie så det blir spennende

 

 

 

En forsvunnet tenåringsjente. En pappa som aldri kommer til å slutte å lete. Et ukjent Mallorca – korrupt og hensynsløst. Tre år har gått siden Tim Blancks sekstenårige datter forsvant under en charterferie med venninner til Mallorca. Blanck har dårlig samvittighet siden det var han som overtalte ekskona til å la henne få dra. Han har lovet seg selv å aldri slutte å lete etter henne, et løfte som har slitt i stykker ekteskapet og fått ham til å flytte permanent til Palma

 

 

Susan Abulhawa, Nahrs siste dans

Leseeksemplar fra Aschehoug

Jeg har aldri glemt Morgen i Jenin, den forrige boken hennes fra Palestina.  Det var en sterk og opprivende bok. Det hører jeg denne er også, så jeg får forberede meg på enda en sterk bok for jeg synes det er viktig å lese disse bøkene for å forståelse for hvordan de lever i de landene som fortsatt har er foreldet kvinnesyn og lever i konfliktområder.

 

 


Nahr sitter isolert i et israelsk høyrisikofengsel, på tiende året. Hun tilbringer dagene med å tenke over hendelsene som har bragt henne dit. Hun drømte om mann, barn, og en skjønnhetssalong, men ingenting ble som planlagt. Som datter av palestinske flyktninger kom hun til verden i Kuwait på syttitallet. Familien levde i fattigdom, og Nahr tvinges til å overskride sine egne grenser. Nahrs historie brenner, av sinne, kjærlighet, ømhet, hjelpeløshet og hat. Menneskene rundt henne strever og kjemper – for anstendighet, rettferdighet, normalitet – alt det vi andre, mer privilegerte mennesker tar for gitt. Nahrs siste dans er en roman om kjærlighet til en mann, til en familie, til et land. Og en bok som vil forandre folks måte å tenke på. «Viktig litteratur. (…) Helstøpt. Hovedpersonen virker sprell levende. Jeg leser en forfatter som virkelig vil noe stort, noe revolusjonært, nærmest, med litteraturen.» Katrine Judit Urke, Dagbladet (Terningkast 5

 

Frode Eie Larsen, Så ble det kaldt

Leseeksemplar fra forlagshuset Vestfold

 

Da er jeg klar for en ny krim fra Eie Larsen. Jeg har ikke lest alle han har skrevet, men de tre siste og jeg likte de veldig godt.

Det er fint å lese de etter hverandre men kan også leses frittstående for det er avsluttende historier.

Frode Eie Larsen, På overflaten flyter vannliljene

Frode Eie Larsen, Slå på ring

Englefjær, Frode Eie Larsen

 

 

I Larvik blir en kvinne kidnappet etter en kveld på byen, og sporene leder Eddi Stubb utenlands. Der tar saken en brå og uventet vending, da en ny tragedie inntreffer. Så forsvinner nok en person, og saken kommer ubehagelig tett på Eddi.

I denne iskalde spenningsromanen avdekkes løgner, svik og grufulle familiehemmeligheter.

Klarer politiet å få finne løsningen, før liv går tapt?

I “Så ble det kaldt” tar forfatteren oss tett på personene og handlingen, man suges inn i fortellingen og slipper ikke ut før siste side er lest.

 

Karin Fossum, Bakom synger døden
Leseeksemplar fra Cappelen Damm

Jeg har ikke lest mange av Fossums bøker og de jeg har lest er fra flere år tilbake, men jeg har sett de som har blitt filmatisert. Dette er visstnok den siste Konrad Sejer boken så den blir det spennende å lese.

 

 

Bakom synger døden av Karin Fossum er en dyptborende kriminalroman om det vakre og det heslige, ømhet og vold, livsløgn og vond virkelighet.

En enslig mor finner en urovekkende tegning på sønnens rom.

En ung mann og en tenåringsgutt møtes tilfeldig på svaberget ved det dype vannet i Svartlandsskog.

Dagen etter blir seksten år gamle Gritt Zeeland funnet død i samme skog.

Det er så mange grunner til at en pen, ung jente kan være i fare. Overbetjent Sejer får en smertefull mordgåte i hendene, med mange mulige forklaringer. Gritt Zeeland lot nesten ikke noen slippe innpå seg, men det var svært mange – både unge og voksne – som hadde lagt merke til henne.

 

Bergsveinn Birgisson, Reisen til livsvannet

Leseeksemplar fra Vigmostad og Bjørke

Kritikerrost roman fra Island, så kritikerrost at jeg blir både skeptisk og nysgjerrig på en gang. Det er nemlig ikke alltid at jeg er enig med de som skamroser en roman.

 


Kritikerrost og spennende roman fra forfatteren av Nordisk råds-nominerte Svar på brev frå Helga.
Året er 1784. Et heftig vulkanutbrudd har vedvart på Island et helt år. I København vurderer styresmaktene hva som skal gjøres med innbyggerne, om de arbeidsdyktige skal overføres til Danmark for å jobbe i fabrikker. En dansk representant, Magnús Árelíus, er kommet til Island for å vurdere nasjonens tilstand, før beslutning blir tatt.
I opplysningstidens ånd skal han også måle opp Island med nytt måleutstyr.
Men ekspedisjonen tar en uventet
vending når han blir kjent med islendingene og innser at virkeligheten kanskje er mer komplisert enn hans måleutstyr antyder – særlig i nord, på Strandir, der det hellige livsvannet renner.
 
Nominert til Nordisk råds litteraturpris. Utgitt med støtte fra Nordisk Råds Litteraturprissekretariat.
Kjersti Annesdatter Skomsvold, I dag jeg, i morgen du
Leseeksemplar fra oktober forlag.
Jeg gleder meg veldig til en ny roman av Skomsvold for hun er en av mine favorittforfattere. Det er bare så innmari synd at de er så tynne de romanene hennes, at jeg sluker de i en jafs. Hun bruker å male med ordene så det synger inni meg.
 
“Hele tiden er det som om jeg hører mammas hjerte som banker, ned gjennom gulvet hennes. Det er et sunt og friskt hjerte, hun vil leve lenge, kanskje lenger enn meg. Døden er ikke mindre urettferdig enn livet, men man får om ikke annet sin egen jordflekk til evig tid.”

Peter Venn bor alene i leiligheten under moren, han arbeider som oversetter ved kjøkkenbordet hjemme og går sin faste kveldstur i området rundt kirkegården. Han har et rikt indre liv, men det er stakkarslig sparsomt på ytre hendelser. Han kan ta seg i å lengte etter verden der ute, men først må han finne en måte å løsrive seg fra moren på. Han føler seg fanget av lydene hennes, væremåten og ikke minst av hennes versjon av farens siste år. Peter har ingen minner om faren, alt han har er et stort savn.

Denne fredagen spiser Peter som vanlig kveldsmat hos moren, slik han motvillig har gjort i årevis. Han vet hvilke spørsmål han må stille, men våger han? Og kan han våge å nærme seg noen andre?

Kjersti Annesdatter Skomsvold har skrevet en vidunderlig roman om ensomhet, påtrengende dødsbevissthet og om kjærlighetens frigjørende kraft. Romanen er preget av humoristisk alvor og en usedvanlig språklig oppfinnsomhet.

 

 

Mikael Bergstrand, Ingemar Modigs oppvåkning

Leseeksemplar fra Anemone forlag, Strawberry publishing

 

Jeg håper dette blir en herlig avslutning på måneden for jeg har likte alle bøkene jeg har fått fra Anemone.

 

 

En bok for alle som likte En mann ved navn Ove.
Hver morgen våkner Ingemar Modig søkkvåt av svette rett før klokkeradioen slår seg på. Hvis han ikke rekker å slå den av før alarmen begynner, kommer noen til å dø. Tvangstankene har tatt over Ingemars liv. Men så treffer han Dalia, en elleve år gammel jente fra krigsherjede Syria. Dalia er ikke bare fryktelig sta og en djevel til å banne, hun er i tillegg en veldig god fotballspiller og tar ikke et nei for et nei.
Sammen forsøker de to vennene å finne en vei forbi plagsomme minner og kulturkollisjoner. Det de ikke vet, er at den avdankede journalisten Ludvig Nilsson legger ondsinnede planer. Den fredelige tilværelsen i Borstafors kommer snart bare til å være et blekt minne.
Ingemar Modigs oppvåkning er en sorgmunter fortelling om ensomhet, vennskap og mot.

Sammen forsøker de to vennene å finne en vei forbi plagsomme minner og kulturkollisjoner. Det de ikke vet, er at den avdankede journalisten Ludvig Nilsson legger
ondsinnede planer. Den fredelige tilværelsen i Borstafors kommer snart bare til å være et blekt minne.

Ingemar Modigs oppvåkning er en sorgmunter fortelling om ensomhet, vennskap og mot.

Oversatt av Inge Ulrik Gundersen.

 

Bøker jeg har planlagt å lese denne måneden

Posted by Lillasjel on Monday, August 31, 2020

 

Bokblogger- ubetalt jobb

August:

 

 

Benedict Wells, Becks siste sommer

Tove Taalesen, Dronningen

Karin Kinge Lindboe, Far og Sachsenhausen

Kelly Rimmer, Alt det vi ikke kan si

Askefall, Stein Arne Nistad

Sarah Lark, Et håp ved verdens ende

Leif Enger, Ned til elva

Per Lars Tonstad, Aldri så galt at det ikke kan bli verre

Danny Scheinmann, Tilfeldige tegn på heroisk kjærlighet

Lasse Gallefoss, Krigernes fred

Magnhild Haalke, Allis sønn

Nina F. Grünfeld, Frida

Tracy Rees, Mysteriet Amy Snow

Gunn Marit Nisja, Jeg skal ta vare på deg

Gry Blekastad Almås, Norbritannia

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg