Merete Junker, Venuspassasjen

Merete Junker, Venuspassasjen

Bok nummer fire, kjøpt selv

Dette er fjerde boken Av Merete Junker, jeg leser nå i sommer.

I starten savnet jeg hovedpersonen Mette som vi følger i de første bøkene.

Det tok litt lenger tid med denne før spenningen krøp inn i meg, men når den først gjorde det, forsvant jeg inn i boken og måtte bare lese ferdig.

 

Gubben satt på stua og ventet på at vi skulle se krim, men han måtte vente. Heldigvis er han tålmodig.

Selv holder han  på med bok to, Tvillingen og de to neste, Pumasommer og Venuspassasjen lovte jeg å pakke i kofferten, når vi nå drar på tur igjen, så han liker dem godt han også.

Fine krimbøker dette.

Nå skal jeg ha en liten pause fra Junker men skal lese de to neste i høst, for den sjette blir utgitt nå snart.

Merete Junker, Jenta med ballongen

Merete Junker, Tvillingen

Merete Junker, Pumasommer

 

Den neste jeg skal lese er Vannmannen.

Her kan den nyeste, Lillemann Ildebrann  bestilles:

http://forlagshusetivestfold.no/lillemann-ildebrann-merete-junker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/BOw1v/bokanmeldelse-merete-junker-venuspassasjen

Natt til 17. mai 1968 forlot Gunnar Eie bilen sin på kaia i Skien med nøklene i. Han etterlot seg kone og tre tenåringsdøtre, og dukket aldri opp igjen.

En vårdag i 2007 finner Eies oldebarn, trettenårige Stian, et lik i innsjøen rett ved småbruket der han bor. Obduksjonsrapporten viser at den døde er den forsvunne Gunnar Eie, og at han ble brutalt drept for tre år siden. Over brystet har han tolv røde korssting.

Stian bor avsidesliggende til sammen med sin mor og mormor, han er en ensom gutt, en særing, og han kjenner at han har et ansvar. Hva var det som skjedde da oldefaren forsvant? Hvor har han vært i alle disse årene? Og hvorfor ble han drept?

I jakten på svar kommer Stian nærmere sannheten enn han burde, en sannhet som gjør alle til fiender, ikke bare de fremmede, men også medlemmene i hans egen familie.

Anmelderne sier:

«En spennende og velkomponert kriminalroman, som dessuten er velsignet fri for pervertert vold, og juks i plottet. Forfatteren klarer til og med å skape ekstra spenning med bokens aller siste ord.»
Ingvar Ambjørnsen, VG

«Spenning til siste side.»
Fredrik Strøm, Telemarksavisa

 

Juli

 

Nå skal jeg lese:

Kristin Hannah, Det store ødet

Kjøpt selv

 

Jeg fant denne på salg til kr 79,- og da ble den med hjem. Du må ikke tro at jeg slutter å kjøpe bøker fordi om jeg får en del. En bokhandel er som en magnet som suger meg inn når jeg fortvilt prøver å gå forbi og late som jeg ikke ser alle bøkene der inne.

Jeg har lest en bok av Hannah før, Nattergalen og likte den svært godt.

Kristin Hannah, Nattergalen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.facebook.com/feelgoodboker/

Rett til topps på New York Times bestselgerliste!
Vi møter Allbright-familien. Verden er i forandring. Idealismen og uskylden fra tidligere generasjoner er tapt. Verden er et skremmende sted.
For denne familien er den beste løsningen å flytte langt vekk, til Alaska, Amerikas siste utpost. Der håper de å finne fred, styrke og frihet.

«En sterk og medfølende familiefortelling.» People Magazine

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil å dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg