Tracy Rees, Mysteriet Amy Snow

Tracy Rees, Mysteriet Amy Snow

Leseeksemplar fra Feelgoodbøker, Cappelen Damm

 

Denne så veldig lett ut, men jeg ville ikke være forutinntatt og jeg har sett veldig mange fine omtaler og kun et par som ikke har likt de.

Den skal derfor leses med et åpent sinn og lett hjerte, for denne måneden har det vært mange sterke leseopplevelser. Å avslutte med noe underholdende og lett, passer derfor fint,

Det ble en brå overgang fra Allis sønn og Frida til Amy Snow. I starten koste jeg meg veldig men så ble det mer og mer romantikk og hjerte og smerte og dere som følger meg, vet at det finner Jeg gruelig kjedelig.
Jeg liker mysterier men det ble for lettvint og forutsigbart.
Dette må være en fantastisk bok for de som liker underholdningbøker av den lettere typen og det vet jeg at veldig mange gjør. Mysteriet Amy Snow er jo en bestselger.

Om Mysteriet Amy Snow

Som nyfødt blir Amy etterlatt i snøen for å dø. Den vakre arvingen Aurelia Vennaway er den som finner henne og tar henne med seg hjem, redder livet hennes og gir henne navnet Amy Snow. Amy får ingen kjærlig oppvekst, men hun og Aurelia er nære som søstre. Da Aurelia dør som tjuetreåring, faller hele Amys verden i grus. På toppen av det hele blir hun forvist fra herskapsboligen og må klare seg selv. En dag mottar Amy en pakke som inneholder en pen sum penger og et brev fra Aurelia. Brevet avslører at hun har holdt noe hemmelig fra Amy, og fra graven sender hun Amy fra den ene siden av England til den andre. Der venter en overraskelse som vil endre hele livet hennes

 

Jeg har lest alle bøkene jeg har planlagt denne måneden, derfor får jeg plass til litt bonuslesing etter denne.
Den første bonusboken er ikke beige som de andre augustbøkene, men knall rød.

 

Gry Blekastad Almås, Norbrittania

Leseeksemplar fra Vigmostad og Bjørke

Jeg aner ikke hva jeg møter her og det liker jeg godt.

https://bok365.no/artikkel/kl-18-lansering-av-norbritannia/

 

Nordmenn elsker Storbritannia – men hvordan preger vi britene! I denne boka besøker Gry Blekastad Almås steder og mennesker i Storbritannia som forteller om forbindelsen mellom landene våre. På en kunnskapsrik og underholdende måte tar hun oss med på en norsk reise i et kjært naboland. Etter en tur innom en norskeid pub blir vi med på fotballkamp mellom engelske storlag som er preget av nordmenn. Hos en eksklusiv skredder i en bygning eid av Oljefondet tester forfatteren om nordmenn får prisavslag, før den tidligere uteliggeren Vivi fra Bærum tar oss med til et ganske annerledes London. På øya Man kommer forfatteren over en fortiet historie om nordmenn fra begge sider som satt i britisk fangeleir under andre verdenskrig. Og aller lengst nord ønsker mange seg en sterkere formell tilknytning til Norge. Fins det et «Norbritannia» i Storbritannia? Og hvordan påvirkes det i så fall av den politiske krisetiden britene opplever? Gry Blekastad Almås er programleder i NRK og har vært korrespondent i London. Hun har dekket alle britiske valg de siste ti årene og ledet tv-sendinger innen politikk og nyheter i mer enn 25 år. «Både research og fortellekunst er mektig imponerende!» Øivind Bratberg, Storbritannia-kjenner «Boka er midt i blinken og meget godt skrevet!» Arne Scheie

 

 

August:

 

 

Benedict Wells, Becks siste sommer

Tove Taalesen, Dronningen

Karin Kinge Lindboe, Far og Sachsenhausen

Kelly Rimmer, Alt det vi ikke kan si

Askefall, Stein Arne Nistad

Sarah Lark, Et håp ved verdens ende

Leif Enger, Ned til elva

Per Lars Tonstad, Aldri så galt at det ikke kan bli verre

Danny Scheinmann, Tilfeldige tegn på heroisk kjærlighet

Lasse Gallefoss, Krigernes fred

Magnhild Haalke, Allis sønn

Nina F. Grünfeld, Frida

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg