Amanda Prowse, Kitty

Amanda Prowse, Kitty

Leseeksemplar fra Lesegleder, Aschehoug

 

Tredje boken i en trilogi som bør leses kronologisk. Først Anna, så Theo og Kitty.

Både Anna og Theo har vært veldig bra, så jeg gledet meg veldig til Kitty.

Jeg er veldig glad i bøkene til Amanda Prowse. Jeg har lest alle hun har gitt ut på norsk.
Dette var imidlertid en kjærlighetsroman og dere som følger meg, vet at skal jeg like en ren kjærlighetsroman, med det mener jeg en roman som stort sett kun handler om forhold mellom to mennesker, ja da skal den være utrolig bra. For meg ble dette dessverre kjedelig.
Det føles som om den tredje boken kun er for å få selge en tredje bok etter de to første,  fordi leserne ønsker å lese fortsettelsen.
Når det er sagt har jeg sett omtaler der leseren synes boken om Kitty er rørende og fin og en verdig avslutning på trilogien. Ja det var ei som sa at hun likte Kitty best av de tre, så slik er det med bøker.

Så elsker du kjærlighetshistorier, ja da kan dette bli en fin avslutning. Bøkene bør leses kronologisk.

Amanda Prowse, Theo

Amanda Prowse, Anna

Amanda Prowse, Kunsten å forsvinne

Amanda Prowse, Den andre kvinnen

Amanda Prowse, Den perfekte datteren

Amanda Prowse, Hva har jeg gjort

Julebok-kavalkade 2020, 20 bøker

 

Kitty Monrose er ikke sikker på om hun tror på den store kjærligheten lenger. Da hun var liten, drømte hun om å finne den rette: en å le med, en å gråte med og en å bli gammel sammen med.
Slik ble det ikke.
Hun gleder seg over barna og barnebarna, men ekteskapet ble ikke den kjærlighetshistorien hun hadde drømt om.
Så treffer hun plutselig Theo, en gammel flamme. Timingen deres hadde aldri vært helt perfekt. Kan det komme en ny mulighet for dem nå?

Nå har jeg lyst til å lese denne:

Emily Gunnis, Kvinnen som forsvant

Leseeksemplar fra Strawberry publishing, Anemone

 

Feelgood jeg håper er bra da jeg har likt de aller fleste fra Anemoneredaksjonen.

 

 

Rebecca Waterhouse er bare tretten år gammel da hun blir vitne til at faren tar livet av moren hennes. Men hva mer så Rebecca den forferdelige natten i huset på klippen? Mange år senere er Rebeccas døtre, Iris og Jessie, blitt vant til at moren nekter å snakke om den grusomme hendelsen. Men da Jessie rømmer fra sykehuset med sitt nyfødte og alvorlig syke barn, er Iris sikker på at årsaken til søsterens forsvinning kan knyttes til morens mystiske fortid. Dermed begynner Iris å nøste opp i en intrikat familiehistorie som rommer både kjærlighet, mysterier og svik. Kvinnen som forsvant er inspirert av virkelige hendelser.

 

 

 

Leselisten for april:

 

Aprillesestabelen, Tema Nyheter 2021

Janet Skeslien Charles, Biblioteket i Paris

Douglas Stuart, Shuggie Bain

Sofie Sarenbrant, Syndebukken

Lene Julsen, Redd deg selv først

Yrsa Sigurdardottir, De tause

Gill Thompson, Et hav mellom oss

Helge Thime-Iversen, Offiseren

Catherine Isaac, Verden for mine føtter

 

 

Januar:

Bøker lest januar 2020, 22 bøker

Februar:

Bøker lest februar 2021, 17 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2021, 17 bøker

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg