Gill Thompson, Et hav mellom oss

Gill Thompson, Et hav mellom oss
Leseeksemplar fra Feelgoodbøker, Cappelen Damm
Dette er også en feelgood jeg hadde store forventninger til. Nå er det vanskelig å gjøre meg fornøyd, jeg er ikke enkel. Ofte klager jeg over for mange sider, at det blir for mye pjatt. I denne romanen ville jeg ønsket meg mer.
En veldig fin historie på alle vis, men det utdypes for lite for meg, det hoppes raskt  mellom situasjonene. Det betyr jo at jeg synes det er bra når jeg vil ha mer.
Det er en debutroman og fortsetter Thompson slik, blir hun nok en forfatter jeg vil følge og sikkert flere med meg.

Anbefaler den til alle som liker historisk feelgood. Denne gang fra Australia og England.

 

Fra omslaget :Inspirert av ekte hendelser.
En mor kjemper for å finne sin sønn, og et barn kjemper for å overleve i denne gripende debutromanen.

For lesere av Lisa Wingate, Barna fra elven, Syrinpikene av Martha Hall Kelly, og Brevet av Kathryn Hughes.

En såret kvinne blir funnet vandrende i Londons gater etter et luftangrep. Hun husker ikke hvem hun er, bare at hun har mistet noe svært verdifullt.

En liten gutt på et barnehjem venter forgjeves på sin mor. Da han blir satt på en båt på vei til Australia, med løfter om en lys tilværelse foran seg, lurer han på hvordan moren skal klare å finne ham så langt borte. Med et stort hav mellom dem.

I Perth får en ensom hustru ansvaret for den foreldreløse gutten. Men hva skal hun gjøre da hun en dag oppdager at hans mor lever og leter etter ham? Skal hun fortelle sannheten og risikere å miste barnet som er blitt hele hennes liv?

«En varmhjertet fortelling om kjærlighet, tap og om å aldri gi opp.» Kathryn Hughes

«En mors tap og en sønns mot … En gripende fortelling som spenner over hele verden.» Diney Costleloe

Leser nå på sengekanten, 100 sider inn i boken, er jeg veldig fornøyd.

Catherine Isaac, Verden for mine føtter

Leseeksemplar fra Bastion, Strawberry publishing

 

Jeg har lest to bøker av Isaac før, Den første likte jeg godt, den andre bare sånn passe, så nå håper jeg denne faller i smak

Cathrine Isaac, Et lite stjerneteppe

Catherine Isaac, Her, nå, alltid

 

 

 

Dette er siste bok fra den bestselgende forfatteren Catherine Isaac, som har solgt over 70.000 bøker i Norge. Hemmelighetene som binder oss sammen, kan også rive oss fra hverandre … 1990: Harriet er journalist, og jobben tar henne til flere farlige steder, hvor hun ved hjelp av journalistikken prøver å utgjøre en forskjell. På denne tiden ryster bildene og nyhetssakene fra barnehjemmene i Romania en hel verden, og da Harriet blir sendt dit, tvinger det henne til å tenke nøye gjennom sine egne livsvalg. Nå: Ellie er gartner og hagen er hennes tilfluktssted, stolthet og glede. Men til tross for at dagene tilbringes ute, er det lenge siden hun har tatt steget forbi hageporten. Vil et nytt bekjentskap kunne utfordre den ensomme tilværelsen og kanskje gi henne en grunn til å overvinne frykten sin? Verden for mine føtter er historien om to kvinner, to verdener og en reise som varer et helt liv.

 

På dagtid, bare så vidt begynt:

 

Helge Thime-Iversen, Offiseren

Leseeksemplar fra Forlagshuset i Vestfold

 

Strålende omtaler har inspirert meg til å lese denne krimboken. Det blir ikke så mange krim denne måneden, men dette er en av de jeg håper skal gi meg spennende lesing.

 

 

En mann blir kastet over bord fra en ferge på Vestlandet. Samtidig blir Njaal Natland ved Kripos kontaktet angående en kodet tallrekke som kan knyttes til en kommende terroraksjon. En intens og personlig jakt på svar starter, – både på en drapsmann og en løsning på koden. Kan Njaal finne svarene i tide til å forhindre både nye drap og en grusom terroraksjon på norsk jord?

 

Leselisten for april:

 

Aprillesestabelen, Tema Nyheter 2021

Janet Skeslien Charles, Biblioteket i Paris

Douglas Stuart, Shuggie Bain

Sofie Sarenbrant, Syndebukken

Lene Julsen, Redd deg selv først

Yrsa Sigurdardottir, De tause

 

Januar:

Bøker lest januar 2020, 22 bøker

Februar:

Bøker lest februar 2021, 17 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2021, 17 bøker

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg