Amanda Prowse, Theo

Da hadde jeg en dag igjen av februar og vurderte sterkt hva jeg skulle lese. Valget falt på:

Amanda Prowse, Theo

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Den valgte jeg fordi jeg har lest den første boken i trilogien, Anna.

Amanda Prowse, Anna

Bok nummer tre Kitty, er nå utgitt og da er det fint å ha lest Theo, for de bør leses etter hverandre, Anna, Theo og så Kitty..

Amanda Prowse har gjort det igjen. Hun skriver ikke om prinser og prinsesser men om vanlige mennesker og gang på gang rører hun meg i hjerterota.

Hun har for meg en så fin måte å formidle på at vi alle er berørt av opplevelser vi har vært gjennom. Kun en gang har hun skuffet meg og det var med en julebok hun skrev for noen år siden.

Det falt noen  tårer på slutten nå også for det føles som om hun sender tonnevis av kjærlighet sammen med ordene og jeg blir jo rørt.

Dette er ikke en søtladent romantikkbok, selv om det er litt romantikk underveis. Det er mer en oppvekstroman. Livet til Theo, hvordan han strever med ikke å la fortiden ødelegge fremtiden.

 

 

Fra omslaget:

Løvetannbarnet Anna og rikmannssønnen Theo, to mennesker fra helt ulike verdener – kan de bygge en felles framtid?
Theo hadde en vanskelig oppvekst. På den eksklusive kostskolen følte han seg ofte ensom. Men han hadde én venn, én han kunne betro seg til. Som voksen gjør Theo det som er forventet av ham og begynner i farens firma. En dag blir han sittende fast i heisen med Anna.
Anna mistet moren sin tidlig og måtte klare seg selv, ofte med lite penger og uten noen nære familiemedlemmer. Hun drømmer om barn og familie. Theo sliter med minnene fra barndommen og med en stor hemmelighet han ikke klarer å dele med Anna.
Kan kjærligheten deres overleve fortidens hemmeligheter?

 

Nå er jeg klar for å begynne på en ny stabel for mars.

Marslesestabel, Nyheter 2021

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

 

Februar:

 

 

2021 er klar, tema Dramatiske romaner og feelgood, fra hele verden

Kiley Reid, Litt av en tid 

Christy Lefteri, Birøkteren fra Aleppo

Jesmyn Ward, Menn vi høstet

Martha Hall Kelly, Syrinpikene 

Sofia Lundberg, Eiketreet

David Ärlemalm, Litt død rundt øynene

Gabi Gleichmann, Aurelia

Chanel Cleeton, Da vi forlot Cuba

Kristin Hannah, Sommernatten

Shilpi Somaya Gowda, Vi var en familie

Marjan Kamali, Den lille papirhandelen

Stephanie Marie Thorn, En amerikansk prinsesse 

Martha Hall Kelly, Villrosene 

Julianne MacLean, En verden i flammer

 

Januar:

Bøker lest januar 2020, 22 bøker

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg