Amanda Prowse, Den andre kvinnen

Amanda Prowse, Den andre kvinnen

Dette er min tredje Prowse-bok. Jeg likte denne også selv om jeg likte de to andre bedre. Prowse beskriver hverdagen og følelser svært gjenkjennende og du verden hvor irritert jeg ble over hvordan måten Rosie ble behandlet på. Litt klisje er det nok med den rike, egoistiske lykkejegeren, som mannen hennes faller for, men samtidig er det et bilde  på hvordan vi tror alle er lykkeligere og har det bedre enn oss selv og at som regel er det ikke grønnere på den andre siden av gjerdet, selv on vi ofte tror det,

Jeg gleder meg allerede til neste bok. Feelgood slik jeg liker det, uten prinser og hertuger, men med snørr og tårer og kjærlighet og latter. Perfekt feriebok for meg.

Amanda Prowse, Hva har jeg gjort

Amanda Prowse, Den perfekte datteren

 

Bilde og tekst under bildet er fra Aschehoug, boken har jeg fått som leseeksemplar, men står fritt i hva jeg vil skrive og om jeg vil skrive om den.

Rosie lever lykkelig med familien sin i en liten by i Sør-England. Hun elsker sin mann og er stolt av de to jentene de har sammen. Dårlig økonomi og hverdagsutfordringer til tross ¿ de har hverandre og kjærligheten. Tror hun.
En dag kommer mannen og sier at det er slutt. Han har truffet en annen. Den andre kvinnen er rik, pen og vellykket ¿ alt Rosie opplever at hun selv ikke er.
Rosies hjerte er knust. Hverdagen blir snudd opp ned, barna blir sendt hit og dit. Hun vokste selv opp uten en mor, og frykter nå for hvordan det skal gå med henne og barna.

Amanda Prowse er en internasjonal bestselgerforfatter som har skrevet 16 romaner, utgitt på en rekke språk. Den andre kvinnen er en av de som har ligget lengst på bestselgerlistene. Hun er en populær radio- og TV- personlighet i Storbritannia. Mer info: www.amandaprowse.com

 

2 kommentarer
    1. Halloen 🙂 så koselig å se at du enda blogger:) Jeg har ikke blogget siden 2011 men da var det om prosess gå ned i vekt, nu har jeg et helt annet tema, og velkommen innom å ta en titt:). Den boken der skal jeg se etter. Jeg elsker å lese når jeg er på hytta

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg