Amanda Prowse, Drømmen om deg

Amanda Prowse, Drømmen om deg

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Amanda Prowse er enda en av de forfatterene der jeg leser alt som blir utgitt på norsk.

Amanda Prowse, Kitty

Amanda Prowse, Theo

Amanda Prowse, Anna

Amanda Prowse, Kunsten å forsvinne

Amanda Prowse, Den andre kvinnen

Amanda Prowse, Den perfekte datteren

Amanda Prowse, Hva har jeg gjort

Julebok-kavalkade 2020, 20 bøker

 

Hvis du tror Drømmen om deg, handler kun om forelskelse, tar du feil. Det handler om å drømme om å få et barn, men at det ikke bestandig er så enkelt å få til, uten at jeg skal røpe for mye.

Prowse skriver med slik innlevelse at jeg måtte Google henne for å se om hun hadde barn.

Jeg har møtt Amanda Prowse på bokmøte hos Aschehoug. Hun fortalte at hun bestandig hadde ønsket å skrive og nesten bosatte seg på biblioteket som barn. De hadde dårlig råd og hun fikk derfor ingen inspirasjon fra reiser og opplevelser, som mange andre forfattere gjør. Først når hun forstod at hun kunne skrive om hverdagsliv, begynte hun å skrive bøker og oppdaget at hun har den gaven at hun kan skrive historie etter historie,  delvis basert på egne opplevelser. Og når jeg leste nå, forstod jeg at slik var det her også.

Hun og mannen hadde en sønn hver fra tidligere forhold, når de møttes via sønnene sine, som var venner. Sammen prøvde de å få barn, men som hun skriver, både foran og bak i boken. måtte de sørge over flere små, som forlot dem igjen, før de var født.

Jeg er utrolig glad i hennes bøker for bestandig finner jeg de gripende, tankeverden og gjenkjennende.

Utenom den  juleboken, den ble for søt for meg.

https://lillasjel.blogg.no/bokmote-aschehoug-2019.html

 

 

 

Fra omslaget! Førtiårsdagen nærmer seg, og Lucy Carpenter er veldig fornøyd med tilværelsen. Hun har en herlig mann hun er glad i, en flott karriere, og de er klare for å stifte familie. Livet kunne ikke vært bedre.

Men å bli foreldre viser seg å være mye vanskeligere enn de forestilte seg. Lucy sliter med å bli gravid. Når mannens tenåringsdatter Camille i tillegg kommer for å bo hos dem, blir hun en konstant påminnelse om hva Lucy selv ønsker seg – et eget barn. Til tross for ektemannens kjærlighet og støtte, strever Lucy. Jobben blir krevende og privatlivet tærer på henne. Hun føler at alt rakner. Men så overrasker Camille dem alle, og Lucy må igjen tenke over hva hun egentlig ønsker seg

Nå leser jeg:

Erica James, Mødre og døtre

Leseeksemplar fra Bonnier norsk forlag

 

Jeg leser alle av Erica James også. Stort sett har jeg likt alle, den forrige, Del det med skyene,  er foreløpig favoritten.

Erica James, Del det med skyene

Erica James, Alt i et øyeblikk

Erica James, Lyden av en lerke

Erica James, Det lille pianohuset

Erica James, Blomsterårene

Erica James, Hagene i Italia

 

 

 

Den bestselgende forfatteren Erica James er tilbake med denne gripende historien om mødre og døtre, hemmeligheter og kjærlighet. Selv de lykkeligste familier har sine hemmeligheter… Siden ektemannens bortgang, har Naomi gradvis bygd opp livet sitt igjen i den lille kystlandsbyen Tilsham. Hun har et tett forhold til sine to voksne døtre: den fornuftige og bestemte Martha – og den mer rotløse og vimsete Willow. Men selv om de tre kvinnene er svært nære, er det ting Naomi har holdt skjult for døtrene. Som at ekteskapet med faren deres ikke alltid var like idyllisk som det så.ut til. Og at hun har møtt Ellis, en gammel bekjent som vekker både gleden og gnisten i henne på nytt…

 

April:

 

Lesestabel april, Tema Nyheter 2022

Jenny Colgan, Den lille bokhandelen på hjørnet

Maren Uthaug, Og sånn blei det

Veronica Henry, En familieoppskrift 

Valérie Perrin, Å vanne blomster om kvelden

Jorid Mathiassen, Der hvite liljer vokser

Isabel Allende, Violeta

Kristin Hannah, Vinterhagen

Natasha Lester, Huset på Rivieraen

Ann-Helén Læstadius, Stjålet

 

Det nyeste nummeret av Hverdagsnettmagasinet, proppfull av forfatterintervjuer og mye mer, blant annet Bokidioten som denne gang prøver å rydde i bokhyllene sine. Lykkes hun?

https://hverdagsnett.no/index.php/magasin

Bokidioten er inspirert til å rydde….. eller?

 

 


Januar:

Bøker lest januar 2022, 14 bøker, herav 5 krim/spenning

Februar:

Bøker lest februar 2022, 24 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2022, 15 bøker, herav 14 krim

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg har ikke lest noe av den første forfatteren – så kanskje det en dag. Nå er jeg midt i en bok som har vokst seg til ut mot midten 😀

      Lag deg gode dager 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg