Peter May, Kritikeren

Peter May, Kritikeren

kjøpt selv

 

Jeg var ikke overbegeistret for den første i denne serien, den ble litt forvirrende med en rekke navn og hendelser. Likevel må jeg bare lese det May skriver, for jeg liker godt det meste av det han gir ut. Jeg har bok 3, Blodets bånd, på vent i hylla,

Bok 1:

Peter May, Ualminnelige mennesker

Jeg likte ganske godt Kritikeren. Gubben likte den ikke så godt. Det er nemlig veldig mye om vin og vinproduksjon, som jeg syntes var litt interessant men som kjedet han. Det var derfor ikke noe topp spenning fra side til side så du blar heseblesende og ikke noe topp score, fra min side heller, men jeg likte å lese den og er klar for den tredje i Enzo-serien. Verd å lese synes jeg, men greit å ikke ha for store forutsetninger.

 

Andre utgivelser:

Peter May, Jeg svikter deg aldri

Peter May, Drapet på Entry Island

Peter May, Lockdown i London

Peter May, Coffin road

Peter May, Lewisbrikkene

Lewismannen, Peter May

 

Den fryktede, amerikanske vinkritikeren Gil Petty blir funnet drept og bundet til et kors på en vingård i Frankrike. Iført en trekantet hatt og den seremonielle kappen brukt av brorskapet Den guddommelige flaskens orden, minner han om et fugleskremsel. Det er ett år siden Petty forsvant under en vinsmaking i Gaillac. Hud og hår er nå rødfarget av druesaft, og mye tyder på at han har blitt konservert i vin. Den tidligere kriminalteknikeren, professor i biologi Enzo Macleod, skal igjen etterforske en av de sju mest kompliserte og uløste mordsakene i Frankrikes historie. Etterforskningen fører Enzo til Gil Pettys mystiske vinanmeldelser. Han oppdager at det bak fransk vinkulturs fredelige fasade finnes et miljø preget av forræderi, dobbeltspill og dødelig rivalisering. Her finnes også en som er villig til å drepe igjen for å forhindre at Enzo løser mordgåten.

 

 

November:

 

Lesestabel november 22, Uinnbundet, Fin blanding nytt og gammelt

Kjersti Herland Johnsen, Jul i Himmelfjell

Camilla Davidsson, En liten toroms med potensiale

Marit Reiersgård, Jenta uten hjerte

Randi Fuglehaug, Fallesjuke

Alka Joshi, Hennapiken

Patricia Wilson, En sommer i Hellas

Nita Prose, Stuepiken

Emilie Schepp, Hvite spor

 

Januar:

Bøker lest januar 2022, 14 bøker, herav 5 krim/spenning

Februar:

Bøker lest februar 2022, 24 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2022, 15 bøker, herav 14 krim

April:

Bøker lest april 2022, 17 bøker

Mai:

Bøker lest mai 22, 14 bøker, mest krim

Juni:

Bøker lest juni 22, 16 bøker

Juli:

Bøker lest juli 22, 10 bøker, herav 1 krim

August:

Bøker lest august, 2022, 13 bøker, herav 1 krim

September:

Bøker lest september 22, 10 bøker

 

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg