Peter May, Coffin road

Peter May, Coffin road

Himmel og hav sier jeg at det går an. Jeg har ikke nok terningkast til å fortelle hvor godt jeg likte denne boken. For de som syntes Lewistrilogien ble litt for mye roman i forhold til krim, kan jeg love at her er det spenning fra første til siste side. Og akkurat passe spenning til at du må lese mer og mer og mer og så topper det seg til slutt.

Eneste grufulle detaljer for de som ikke liker det, er noen setninger med obduksjon, men de var ikke ille de heller.

Dette er nødt til å være en krim absolutt alle liker, jeg kan ikke forstå noe annet.

Neste Peter May bok er en ny serie, Enzo serien, som foregår i Paris og har den skotsk-italienske rettsmedisineren Enzo MacLeod som hovedperson. Jeg kjenner jeg blir livredd med tanken på å forlate Hebridene, men mannen kan skrive bøker, det er det ingen som helst tvil om. Terningkast 7 fra meg.

Lewistrilogien

http://lillasjel.blogg.no/1525891479_peter_may_lewisbrikkene.html

Bilde og tekst under bildet er hentet fra Goliat forlag og boken er et leseeksemplar

Det står en forvirret mann på en forlatt strand på øya Harris i Hebridene. Han kan ikke huske hvem han er. Det eneste sporet til identiteten hans er et sammenbrettet kart over en sti ved navn «Coffin Road». Han har ingen anelse om hvor dette søket vil føre ham.

En etterforsker fra Lewis sitterombord på en båt, med tankene fulle av tvil. Politietterforsker George Gunn vet at et lik har blitt funnet på en avsides klippe, 30 km fra land. Han er usikker på om han har det som trengs for å løse saken.

En tenåringsjente ligger på soverommet sitt i Edinburgh, desperat etter å finne sannheten om farens selvmord. To år senere, klarer Karen Fleming fortsatt ikke å akseptere at han ville forlate henne med vilje. Men hun vet ennå ikke om hemmeligheten

 

Fra wikipedia om Flannan Islands og mysteriet, som Peter May, skriver om i boken.

https://no.wikipedia.org/wiki/Flannan_Isles

Bildet er stjålet fra Google,

Fyret på Eilean Mòr

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg