Grønnsakkasse nummer 5

Jeg er blitt litt hekta på disse grønnsakkassene.

Jeg gleder meg til å se hva som er i dem.

I dag visste jeg hva alt var.

 

https://www.avdemgardsgront.no/

 

Flere hvitløksstilker som jeg fikk forrige uke. Jeg likte de godt. De er litt milde i smaken.
Forrige uke brukte jeg de både i dressinger og i varm mat.

Jeg fikk også noen vanlige hvitløk. Lørdag fikk jeg også en pose hvitløk fra ei venninne.

Hun kom med både hvitløk, persille, agurk og purreløk.

Deilige å få slike kortreiste og ferske økologiske grønnsaker.

Det var en bunt til av disse Istappreddikene.
Det var bra for de har jeg lagt planer for.

Vårløk måtte jeg ha kjøpt, hvis det ikke kom, så det passet godt.

 

Og hurra, nå kom det beter.

Bladpersille er fint.

Og nydelig fin spinat. Den passer perfekt til torsken jeg har tatt opp til i dag.

Ikke gule gulrøtter denne uken, men vanlige.

 

Her har allerede hjernecellene begynt å planlegge.

Disse skal sammen med torsken i dag.

 

Onsdag:

Torsk med spinat/ betebladsaus. Ja for bladene på betene kunne visst brukes som spinat.

Torsdag: Tapas til 5, mye det samme som på lørdag.

Har du ingen planer, be venner på tapas

Fredag: Spinatsupppe og rester fra tapas, hvis det er igjen noe

Lørdag: Småpizza i airfryer med salat

Søndag: Andebryst med ovnsbakte beter

 

 

Oppskrifter, inspirert av grønnsakkassene.

Har du ingen planer, be venner på tapas

Grillskiver med Spagettini og italienskinspirert brødsalat.

Tredje grønnsakkasse

Ovnsform med røkt torsk

Bruk av grønnsakkasse 2, Estragonpoteter, salat, marinader, nepecarpaccio, biffwok

Da kom første forundringspakken. Spennende

Dagens kasse, nummer 2

Løpstikkesuppe med pak choi

Jeg tryller fiskegryte av Løpstikkesuppe

Kyllinglår med pesto og salsa

Biffwok i pitabrød, med rabarbra/eplekompott til dessert

Sommerkoteletter med småpoteter og salat.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg