Tredje grønnsakkasse

 

Da har jeg hentet den tredje grønnsakkassen.

Nå blir det pause noen uker, for det er jo snart ferie.

Denne kassen passet meg utmerket.

 

Mer kinakål.

Jeg har ikke brukt opp den fra forrige uke, men det er ok.

Den er litt vissen blitt, men da legger jeg den litt i isvann og den blir god som ny.

Denne var kjempefin.

Hjernecellene begynner å hoppe litt nå, kjenner jeg.

De begynner å arbeide med menyen for helgen.

Kinakål kan jo brukes til så mye.

Jeg har igjen salat fra forrige uke, så jeg tror denne vil bli brukt i wok.

Og fiskegryte, glem ikke det, hører jeg stemmen rope.

Den sier nemlig at jeg skal fornye litt den røkte torsken, jeg har på lur.

Vanligvis spiser vi røkt torsk med bacon, hvit saus og kålrot.

Nå hører jeg at jeg skal lage en ovnsform.

Der skal jeg ha i kinakål og pak choi.

 

 

Ja, for det var med pak choi igjen.

Den likte jeg godt.

Tidligere innlegg:

Bruk av grønnsakkasse 2, Estragonpoteter, salat, marinader, nepecarpaccio, biffwok

Da kom første forundringspakken. Spennende

Dagens kasse, nummer 2

Løpstikkesuppe med pak choi

Jeg tryller fiskegryte av Løpstikkesuppe

Hva mer skal i den røkt fisk- formen skal tro.

Bacon, hvit saus og gulrot ihvertfall.

Dette blir på fredag.

 

 

Dette måtte jeg spørre om hva det var.

Småbladet basilikum.

Her vil jeg lage en pesto,  for det er så godt.

Jeg bruker det mest på brødskiva.

Vet ikke om jeg har igjen så mye pinjekjerner, men har litt.

Kan bruke litt mandler i tillegg.

Parmesan har jeg litt av også.

 

 

Det var med en pakke mikrogrønt igjen.

Jeg har igjen litt erteskudd fra forrige uke.

Kjempegodt på brødskiva og i salat.

 

 

Litt vårløk.

Vårløk bruker jeg mye.

Nå begynner de å hoppe igjen.

Det er som små unger vet dere, som hopper opp og ned i trass og vil bli hørt.

Jeg skal lage litt salsa, hører jeg.

Paprika, hvitløk, mango, avocado, vårløk, tomat.

Ja, men hva skal jeg ha det til?

Nå knaker det veldig her, hmmmm

Søndag blir det sommerkoteletter med småpoteter og salat.

Da skal jeg ikke ha salsa.

Hvorfor i all verden roper de om salsa.

Er det til i morgen.

Må tenke litt til.

 

 

Spinat ble jeg veldig glad for.

Jeg tror det blir spinatsuppe, men kanskje ikke før mandag.

Men så ropes det igjen.

Du skal ha litt spinat i den salsaen.

Hæ?

Jeg hadde tenkt på kyllinglår til i morgen.

Skal jeg ha ris og salsa til den, istedetfor vanlig salat.

Nei, er enda ikke helt i mål her.

 

 

Nepene fra sist uke er nesten spist opp og de var så gode.

Å ja, jeg skal ha neper i også og gresset fra nepene.

Ja, men da er det jo nesten salat.

Nei, du skal ikke lage salat.

Men en salsa med spinat, neper, inkl grønt, paprika, tomat, (tror jeg har 1, hvis ikke har jeg soltørket), vårløk, chili, hvitløk, sitron, eplesidereddik, bare litt av hver, olje, salt og sitronpepper.

Ok, med kyllinglår og ris.

Det blir torsdag.

Kanskje smøre kyllinglårene inn med salsa da og ha de i airfryer.

Da er vi enige.

 

Jeg ønsket forrige uke å lage nepetatziki, som det stod om i oppskriftheftet, som fulgte den første kassen.

Men så dro jeg på bytur og spiste sushi.

Stakkars gubben

Jeg snakket forrige uke om biff i pitabrød.

Jeg lagde wok på søndag istedetfor, for jeg hadde noe spaghetti jeg måtte bruke opp.

Det spørs om jeg skal lage pitabrød med biff eller svinekjøtt lørdag, med salat og tatziki

Ja, da er jeg vel i mål.

 

Torsdag: Kyllinglår, med pesto, salsa og ris.

Fredag: Ovnsform med røkt torsk, kinakål og pak choi

Lørdag: Pita med biff/svinekjøtt og tatziki fra neper, med salat

Søndag: Sommerkoteletter med småpoteter, med fetaost…tror jeg og salat

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg