Løpstikkesuppe med pak choi

Ja i dag kom den første kassen og det var veldig gøy.

Jeg føler jeg er på skolebenken igjen.

Jeg blir veldig inspirert og de som ønsker det, kan være med på ferden her på bloggen.

Da kom første forundringspakken. Spennende

Det var egentlig med rød basilikum også, men den stå ved siden av, så jeg så det ikke.

Jeg skal hente den fredag.

https://www.avdemgardsgront.no/

 

Jeg fikk to kvaster løpstikke.

Ja jeg måtte ringe og spørre hva to ting var.
Til høyre løpstikke og til venstre pak choi, visstnok skuddene.

Jeg har aldri brukt det før så jeg måtte Google.

 

Da fant jeg oppskrift på Løpstikkesuppe og brukte det som inspirasjon.

http://oppskrift.klikk.no/løpstikkesuppe/5570/

Jeg surret en løk og et fedd hvitløk.

Så fikk det surre seg myk i smør.

Så tømte jeg på 1 liter vann.

Hadde i 3,5 poteter i biter og de to løpstikkekvastene i biter.

2 ts helios grønnsakbuljong

Dette kokte jeg opp og lot det trekke til poteten var mør.

 

 

Mens det godgjorde seg, kuttet jeg noen reddiker i skiver, nesten halve bunten med pak choi, (kan brukes som du bruker broccoli) og noen kvaster gressløk.

 

Så jevnet jeg suppen med stavmikseren min.

Wow, slik kan det gå på en helt vanlig fredag

 

 

Så hadde jeg i gessløk og reddiker, lot de få noen få minutter.

Se på de fargene da. Nydelig

 

Deretter hadde jeg i pak choi, fant en boks fløte i fryseren som jeg tinte i mikroen, lot det få et oppkok. Smakte til med salt og pepper.

 

Jeg hadde i går tatt opp noen biter biff, jeg egentlig skulle ha i dag.

Jeg hadde derfor noen biter av det i suppen for å spise de opp, men det er helt unødvendig

 

Så toppet jeg med mikrogrønt.

Fyttirakkern, tarmtottene mine hadde storfeiring med salutt og champagne.

Når jeg er ute og reiser, suger jeg til meg atmosfæren.

På akkurat samme måte feiret tarmtottene mine at de fikk noe nytt og spennende.

Bakteriefloraen får vokse og gjøre godt for immunforsvaret.

Jeg tror forsynemeg de flagget også.

 

 

Det var rett og slett himmelsk godt.

Hadde jeg fått denne suppen på restaurant,  tror jeg jeg ville gitt kokken en klem.

Jeg spiste ei stor skål og før den nådde å bli kald på ovnen, hadde jeg spist nesten ei skål til.

Og jeg har igjen mye som jeg skal ha til mellommåltider.

Jeg er jo insulinresistent og skal helst ikke ha for mye brød, så suppe er fabelaktig.

Dette er så gøy

 

I morgen blir det kyllinglår i airfryer med stekte poteter og god salat.

 

 

3 kommentarer
    1. Så mange spennende gode oppskrifter du har! Og grønnsaker!Jeg elsker supper, gler meg til å prøve denne. Vi har massevis av løpstikke i hagen. Skal også lage ovnsform med røkt torsk. Takk for gode tips😀❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg