Dagens kasse, nummer 2

Jeg synes de grønnsakskassene fra Avdem Gardsgrønt var så spennende at jeg kjøpte ei ekstra uke.

Man kan abonnere hver eller annenhver uke og jeg tenkte at hver uke ble for mye.

Da er det fint at man kan bestille ekstra de ukene man ønsker,  så fremt de har igjen.

Første uke:

Da kom første forundringspakken. Spennende

Vårløk er fint. Det bruker jeg mye. Denne skal i salat og i ovnsbakte scampi.

 

De var utsolgt for reddiker og lurte på om jeg ville ha rabarbra og det vil jeg.

Da blir det lun rabarbrakompott og krokanis i helga. Jeg skal ha i epler også, for jeg har så mange epler jeg må bruke opp. Vanligvis bruker jeg rabarbra og jordbær.

 

 

Etterskudd har jeg ikke brukt før. De skal jeg bruke i salat og på brødskiva.

Jeg har igjen litt Løpstikkesuppe fra forrige uke som jeg må spise opp snart.

Da kan jeg ta på erteskudd.

Det blir lunsj i morgen.

Løpstikkesuppe med pak choi

 

 

Mizunamix.

Dette er en salat jeg ikke tror jeg har spist før.

Det er jo dette jeg og kroppen min synes er så gøy.

Alt nytt den ikke har fått før, jubler den over.

Å spise variert er utrolig viktig for å holde kroppen frisk.

Jeg liker bildet Berit Nordstrand snakket om, alle tarmtottene som sitter rundt et bord og de som ikke er mette, de roper.

 

 

Neper. Disse skal være søte og anbefales å spise rå. Det grønne kan også spises.

Det er oppskrift på nepe tatziki så det skal jeg prøve å lage.

Kanskje skal jeg lage biffstrimler i pitabrød med salat og nepetatziki.

Jeg har også funnet en annen oppskrift med maineper.

Jeg må bare få prøvd å kombinere de to.

Fortsettelse følger.

 

 

Russisk estragon.

Jeg har lagd bernaisesaus en gang i mitt liv. Det er den eneste befatningen jeg har hatt med estragon.

Nå har jeg googlet og det meste er med fransk estragon.

Jeg har funnet noen oppskrifter, brukt hjernecellene litt, de jeg har fått opp og gå ihvertfall.

Tror jeg har satt sammen en meny for dagene som kommer.

 

Kinakål kan jo brukes til det meste.

 

Menyen blir.

Torsdag: Rester av grillmat med stekte poteter og salat

Fredag. Ovnsbakt laks i fløtesaus med stekte poteter med estragon og fetaost, med nepecarpaccio

Lørdag skal vi på grilling,  men jeg skal lage kyllingspyd og scampipakker.

Søndag blir det biffstrimler med kinakål, gulrøtter, neper og nepetatziki

Eller noe helt annet.

Det får vi se når tiden kommer.

Ikke

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg