Da kom første forundringspakken. Spennende

 

Jeg har abonnert på grønnsakkasser fra Avdem gårdsgrønt.

Annenhver uke får jeg en sånn. Når jeg ser den angrer jeg nesten på at jeg ikke tok hver uke.

Men jeg får teste det og se.

 

Noe av hensikten utenom at det er økologisk, er å få inspirasjon, men også å lære mer.

Og allerede første kasse, måtte jeg ringe og spørre, hva er dette?

Det er skuddene av pak choi.

 

Denne måtte jeg også spørre om og det er løpstikke. Var visst god i supper.

Da måtte jeg Google litt og fant denne oppskriften på Løpstikkesuppe.

Det skal jeg teste i dag.

Da kan jeg ta i de blomstene fra pakchoien også.

Fortsettelse følger.

Det var akkurat dette jeg håpte på.

Nye retter.

http://oppskrift.klikk.no/løpstikkesuppe/5570/

 

 

Vårløk og gressløk.

Gressløk har jeg ikke vært så glad i, men kanskje jeg lærer meg det nå.

Kanskje jeg skal ha litt i suppen min.

 

Salat og mikrogrønt.

Tips og oppskrifter, det var fint.

 

 


Dette blir gøy.

Jeg tror jeg må bare ha en sånn kasse hver uke.😃

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe takeaway til middag i dag, men jeg var ikke sulten når jeg var på Åndalsnes

Nå må jeg lage suppe istedetfor.

I dag

4 kommentarer
    1. Løpstikke er en veldig gammel plante i Norge. Jeg har en busk i hagen, og kaller den Kjærlighetsurt. Lukter godt av suppebuljong 😃. Veldig god suppe, jeg pleier ha godt brød til, og litt sprøstekt bacon eller spekeskinke som topping om jeg har. Ha et smakelig måltid !

      Håper du forteller om neste pakke også.

    2. Åj, så mye godt, ja her må det oppdateres på suppen du skal lage 😀 Ble veldig inspirert, jeg nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg