Agnes Matre, Til døden

Agnes Matre, Til døden

Leseeksemplar fra Vigmostad & Bjørke

 

Utgangspunktet mitt før jeg begynte på Til døden var at ikke liker jeg kortromaner noe særlig og ikke liker jeg bøker som er inspirert av ett eller annet, funnet på av forlagene. Jeg leste noen inspirert av Shakespeare, som jeg ikke likte.

Til døden spiller på det sjette budet: Du skal ikke bryte ekteskapet og inngår i en serie romaner inspirert av de 10 bud.

Ja det var et positivt utgangspunkt før lesing. Haha.

Vel jeg tenkte, 192 sider, jeg får lide meg gjennom de.

Vel vel, det gikk vel en side eller to, så var jeg fanget. Utrolig velskrevet. Og jeg grubler og grubler på hva hemmelighetene hovedpersonene har. Egentlig liker jeg ikke psykologiske thrillere heller og det er vel det dette må være, hvis jeg ikke tar feil.

Genistrek, tenkte jeg når jeg leste. Mesterlig skrevet. En bok jeg gjerne anbefaler.

Det er egentlig en tankevekker også, hva vi tenker om andre mennesker, uten å vite hva sannheten egentlig er. Og hvor fordømmende vi kan være selv om vi ikke vet hva de vi møter har i bagasjen.

 

Jeg har lest de tre siste bøkene Matre har skrevet.

Skinnet bedrar, Agnes Lovise Matre

Agnes Lovise Matre, Iskald

Agnes Matre, Uvigslet jord 

 

De har jeg likt veldig godt. Hun har skrevet et par bøker før dette, som jeg enda ikke har anskaffet meg, Stryk meg over håret og Kledd naken.

 

Ella forelsker seg i Mathias. Mathias forelsker seg i Ella. Etter tre måneder gifter de seg og flytter inn i Mathias’ luksuriøse leilighet i Barcode, Oslos nye, skinnende fasade. Snart oppdager Ella mørke hemmeligheter i ektemannens fortid. Hemmeligheter som er så skremmende at hun ikke ser hvordan hun kan fortsette ekteskapet med ham. For Mathias er ekteskapsløftet også avgitt til Gud, et løfte som ikke kan brytes ved annet enn at døden skiller dem ad. Det begynner å haste om alt Ella har jobbet mot ikke skal være forgjeves

 

Cecilia Samartin, Kolibri

Leseeksemplar fra Juritzen forlag

 

Jeg har lest alle bøkene Samartin har gitt ut på norsk. Gledelig var det derfor å få melding fra Arve Juritzen om jeg vil lese hennes nyeste. Jeg ser omtalene er litt varierte, men jeg håper den vil falle i smak.

Cecilia Samartin

Dona Maria- Cecilia Samartin

Los Peregrinos, Cecilia Samartin

Skjønnhet for aske, Cecilia Samartin

 

 

Med trilogien om “Señor Peregrino” og romaner som “Drømmehjerte”, “Mofongo” og “Salvadoreña” har Cecilia Samartin solgt godt over 1 million bøker i Norge. Nå er hun tilbake med en ny, stor roman som utforsker magien i menneskelige relasjoner. Pete jobber i kystvakten og har sett mange hoppe fra den høye broen. Men når han henter Beth opp fra det mørke dypet, oppstår følelser han ikke kan kontrollere. Han trekkes inn i hennes eksentriske familie hvor løgnene sakte pipler frem. Og hva skal han gjøre med sin egen, store hemmelighet? Vil sannheten rive i stykker hans lille familie? “Kolibri” er en følelsesrik og overraskende roman som viser at kjærlighet og tilgivelse helbreder alle sår.

 

Oktober:

 

 

Lesestabel, oktober 2021, Kjente og kjære

Lene Lauritsen Kjølner, Mord på Kilen

 

Januar:

Bøker lest januar 2020, 22 bøker

Februar:

Bøker lest februar 2021, 17 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2021, 17 bøker

April:

Bøker lest april 2021,19 leste, 2uleste, 3 halvferdig

Mai:

Bøker lest mai 2021. 5,5 murstein og 1 roman

Juni:

Bøker lest juni 2021, tema før år 1900, 12 bøker

Juli:

Bøker lest juli 2021, 14 bøker

August:

Bøker lest august, 2021, 12 bøker lest, av de 4 krim

September:

Bøker lest september 2021, 13 bøker

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg