Lene Lauritsen Kjølner, Mord på Kilen

Lene Lauritsen Kjølner, Mord på Kilen 

Leseeksemplar fra Fagervik forlag

 

Jeg er veldig god venn med Olivia. Jeg trives i hennes selskap. Underholdende er de.

Nå har Lauritsen Kjølner gitt ut den 8. boken i serien om Olivia. Den er jeg så nysgjerrig på, at jeg må nå skynde meg å bli ajour. Dessuten har jeg hørt rykter om en julebok som er på vei. Derfor er det tre Oliviabøker i oktoberstabelen.

Himmel og hav, her er det en laber start på lesemåneden. Til gjengjeld har det vært begivenhetsrike dager med reise, krimhelg og barnebarnbesøk.

 

Der er ikke så mye å si om Mord på Kilen. Dette er kosestoff. Eneste klage jeg har, er at det var ikke enkelt å gjette på hvordan det henger sammen, uten at jeg vil røpe mer.

Jeg koser meg fortsatt med bøkene til Kjølner og jeg ser flere og flere får øynene opp for disse lette underholdningsbøkene. Ikke alle orker å lese om blod og gørr og makabre utbroderinger, men vil ha avslappende, småhumoristisk avslapping.

Gleder meg til neste. Da vet jeg at jeg vil kose meg.

Vil du se fra reisen min:
På vei hjem, enda litt rikere

Eller fra krimhelga:

Krimhelg på Osterøy

 

 

Lene Lauritsen Kjølner, Høyt henger de

Lene Lauritsen Kjølner, Hvorfor spurte de ikke Evensen

Lene Lauritsen Kjølner, Dakota rød 

Lene Lauritsen Kjølner, Ingen til bords

Lene Lauritsen Kjølner, I de beste sirkler

Mord på Kilen

Sort gryte

Damen i proseccotåken (Jeg lurer på om hun skriver om meg, for jeg er av og til i den tåken)

 

Julebok i fjor

Lene Lauritsen Kjølner, Petra Pettersens perfekte plan

Det kommer også en oppfølger om Petra.

 

 


Det sto en mann nede i vannet. Ryktene sa at det var på dette stedet at folk som druknet, gjerne ble skylt i land, men denne fyren fløt ikke sånn som de antakelig gjorde da.” Da en fuglekikker oppdager liket av varaordfører Kjell Andersen i fuglereservatet på Kilen, er Olivia allerede involvert i en trusselsak. Det blir klart for Olivia at liket og truslene kan ha en sammenheng, spesielt siden bølgene rundt den planlagte fastlandsforbindelsen går høyt. Da en død trost dukker opp i en skoeske på selveste ordførerens trapp, tetter saken seg til. Ustoppelige Olivia snoker i vei på vanlig vis, med en stadig mer bekymret Torstein ved sin side…»

 

 

Nå leser jeg:

Agnes Matre, Til døden

Leseeksemplar fra Vigmostad & Bjørke

 

Jeg har lest de tre siste bøkene Matre har skrevet.

Skinnet bedrar, Agnes Lovise Matre

Agnes Lovise Matre, Iskald

Agnes Matre, Uvigslet jord 

 

De har jeg likt veldig godt. Hun har skrevet et par bøker før dette, som jeg enda ikke har anskaffet meg, Stryk meg over håret og Kledd naken.

 

Ella forelsker seg i Mathias. Mathias forelsker seg i Ella. Etter tre måneder gifter de seg og flytter inn i Mathias’ luksuriøse leilighet i Barcode, Oslos nye, skinnende fasade. Snart oppdager Ella mørke hemmeligheter i ektemannens fortid. Hemmeligheter som er så skremmende at hun ikke ser hvordan hun kan fortsette ekteskapet med ham. For Mathias er ekteskapsløftet også avgitt til Gud, et løfte som ikke kan brytes ved annet enn at døden skiller dem ad. Det begynner å haste om alt Ella har jobbet mot ikke skal være forgjeves

 

Oktober:

 

 

Lesestabel, oktober 2021, Kjente og kjære

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg