Kelly Rimmer, Barna fra Warszawa

 

Kelly Rimmer, Barna fra Warszawa

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Jeg har ikke lest alt av Rimmer, men det jeg har lest, har jeg likt svært godt, håper derfor å få lest alle etterhvert. Gledet meg veldig til denne.

Kelly Rimmer, Før jeg lar deg gå

Kelly Rimmer, Alt det vi ikke kan si

Kanskje jeg må ønske meg flere av Rimmer til jul 😊 Det er et hint til julenissen. Jeg har vært snill.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg tørket tårer underveis. Dette er sterk og vond lesing, men utrolig bra skrevet. Det er ikke dødpunkter, det er spennende hele veien og helt ubeskrivelig at det er inspirert av virkelige hendelser, nemlig andre verdenskrig i Warszawa.

Jeg har lest mange bøker med dette temaet og denne er bare fantastisk bra
Det er så viktig at vi holder disse historiene levende. Vi må aldri glemme.

Da er det tredje romanen der Kelly Rimmer holder meg fengslet fra første til siste side. Den kommer nok blant favorittene i år og kanskje blir det valgt ut for salg i min Pokketbokhandel på nyåret.

Den finner du her:

https://pokket.no/lillasjel/

 

 

Fra omslaget: Inspirert av en kvinne som reddet tusener av jødiske barn under andre verdenskrig. Dette er boken vi har ventet på fra Kelly Rimmer siden bestselgersensasjonen Alt det vi ikke kan si.

Våren 1942 er Elzbieta Rabinek oppmerksom på den økende uroen rett utenfor hjemmet hennes i Warszawa. Hun liker ikke tyskerne som patruljerer i gatene og som ilegger dem portforbud. Bortsett fra det har hun ikke tenkt så mye på hva som skjer bak veggene som omringer hennes jødiske naboer. Hun kjenner godt til tyskernes brutalitet, og skjuler derfor sin identitet.

Naboen Sara er sykepleierske i gettoen. En dag hun blir med henne dit, kommer Elzbieta for første gang ansikt til ansikt med krigens grusomme virkelighet. Hun møter også jevnaldrende Roman, og et skjørt, men dypt vennskap vokser fram mellom dem. Da Romans foreldre tvinges til å velge mellom å gi fra seg hans nyfødte søster eller se henne sulte, får han nok, og blir med i den jødiske motstandsbevegelsen. Men hans overmot vekker tyskernes oppmerksomhet, og på den måten setter han Elzbieta og familien hennes i stor fare …

 

 

 

Nå leser jeg.

Jojo Moyes, Hestekunstneren

Leseeksemplar fra Bastion forlag, Bonnier Norge

 

Moyes leser jeg nesten alt av og liker henne ganske godt

Jojo Moyes, Når hvalene synger

Jojo Moyes, Det siste brevet fra deg

Jojo Moyes, Over horisonten

Jojo Moyes, Jenta som ble igjen

Fremdeles meg, Jojo Moyes

 

 

Fra omslaget: En klassisk og rørende roman fra verdensfenomenet Jojo Moyes I et lite hjørne av London lærer Henri barnebarnet Sarah og hesten hennes å trosse tyngdekraften – akkurat som han selv gjorde i Frankrike femti år tidligere. Men da katastrofen inntreff er, blir fjorten år gamle Sarah overlatt til seg selv. For advokaten Natasha tar livet også en brå og uventet vending. Hun blir tvunget til å dele hus med sin karismatiske eksmann Mac, samtidig som karrieren hennes utfordres. Når Natasha og Sarahs veier tilfeldigvis krysses, ser Natasha en sjanse til å ordne opp. Men hun vet ikke at unge Sarah holder på en hemmelighet som vil forandre livet til alle tre … Hestekunstneren er en vakker historie om kjærlighetens styrke, og hvordan selv de minste valg kan forandre alt …

 

 

 

 

 

Desember:

Lesestabel desember 22, Nyheter 22, inkl julebøker

Joanna Bolouri, En kjæreste til

Lizzi Byron, En dag ved juletider

Anne Marie Ryan, Den beste julegaven

Kristin Harmel, Skogens usynlige stjerner

Espen Skjerven, Kleptokratiet

Helene Holmström, Flammer, snø og stjerner

Lene Lauritsen Kjølner, Jul på Petronellas pensjonat

Julebøker lest 2022, 12 bøker

 

Januar:

Bøker lest januar 2022, 14 bøker, herav 5 krim/spenning

Februar:

Bøker lest februar 2022, 24 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2022, 15 bøker, herav 14 krim

April:

Bøker lest april 2022, 17 bøker

Mai:

Bøker lest mai 22, 14 bøker, mest krim

Juni:

Bøker lest juni 22, 16 bøker

Juli:

Bøker lest juli 22, 10 bøker, herav 1 krim

August:

Bøker lest august, 2022, 13 bøker, herav 1 krim

September:

Bøker lest september 22, 10 bøker

Oktober:

Bøker lest oktober 22, 12 bøker, herav 5 krim

November:

Bøker lest november 22, 14 bøker, herav 6 krim

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg