Jojo Moyes, Det siste brevet fra deg

Jojo Moyes, Det siste brevet fra deg

Leseeksemplar fra Bastion forlag

 

Ja, da er hun her igjen, en av de forfatterne man elsker eller ikke kan fordra. Mye kommer an på om du liker sjangeren underholdningsbøker. Hun slo jo for fullt gjennom med boken Et helt halvt år.

Jeg har likt godt alt hun har skrevet, unntatt den Parisboken som jeg har skygget unna, siden jeg ser at ingen har likt den. Jeg likte særlig godt den boken om kvinnelige ridende bibliotekarer. Nå var jeg spent på hva hun kommer med denne gangen.

Dere som følger meg vet at jeg liker romantikk i små porsjoner. Vel dette ble nok for mye for meg.

Jeg føler at dette egentlig kunne vært en bok for meg, hvis første del hadde vært kuttet mye ned.

Over fem hundre sider var helt unødvendig her. Det er som om forfatterne absolutt skal ha så tykke bøker. Slik er det med Lucinda Riley også. Mange sider som kunne vært kuttet for å skjerpe innholdet.

Jeg forstod heller ikke før jeg var langt ut i boken at den er skrevet i ulike tider. Det skulle ha stått sted og dato i kapitlene, for jeg ble veldig forvirret. Hun var i London en dag og Frankrike neste og det tok en tid før jeg forstod sammenhengen, at det var en del med Anthony og en del etterpå, så vær obs på dette.

Jeg likte godt slutten, den så jeg ikke komme, jo litt men ikke alt. Kan ikke røpe noe for dere.

 

For alle som elsker lette underholdningsbøker av den romantiske typen, vil nok Moyes treffe blink.

Mens jeg får heller vente på neste og håpe den passer meg bedre. For om den ikke passet meg, vet jeg den vil lovprises av mange andre.

Jojo Moyes, Over horisonten (Om bibliotekarene)

Jojo Moyes, Jenta som ble igjen

Fremdeles meg, Jojo Moyes

Et helt halvt år og Den ene pluss en

http://lillasjel.blogg.no/1438940931_bker_lest_juli_2015.html

Etter deg:
http://lillasjel.blogg.no/1464783617_bker_lest_mai_2016.html

 

 

En lidenskapelig historie – en av Jojo Moyes største internasjonale bestselgere

Da journalisten Ellie ser gjennom gamle arkiver på jakt etter en sak, oppdager hun et intenst kjærlighetsbrev fra 1960. Ellie blir fanget opp i intrigene i brevet til tross for – eller kanskje på grunn av – sine egne romantiske forviklinger.

I 1960 våkner Jennifer på sykehus etter en bilulykke og husker verken ektemannen eller den personen hun pleide å være. Da Jennifer kommer hjem fra sykehuset, finner hun snart flere brev og begynner etter hvert å huske mannen hun var villig til å risikere alt for …

Ellie og Jennifers lidenskap, kjærlighet og tap blir vevd sammen i denne emosjonelle og medrivende historien fra verdensfenomenet Jojo Moyes.

 

Peter May, Lockdown i London

Leseeksemplar fra Goliat forlag

 

Peter May er en av mine favorittkrimforfattere. Jeg har ikke fått lest alle bøkene som er utgitt på norsk, da det er kommet flere de siste årene, som enda ikke har kommet i hylla, derfor er jeg ekstra glad for igjen å få lese en krim av May. Lockdown i London, er skrevet før pandemien kom og det er jeg glad for, for jeg er ikke så glad i de bøkene som blir skrevet i full fart for å selge på det som skjer akkurat nå.

 

 

 

En storby i karantene London, episenteret av en global pandemi, er en by i karantene. Vold og sivil ulydighet blusser opp. Ingen er trygg fra det dødelige viruset som allerede har tatt tusenvis av liv. Helsevesenet er i krise. Et drept barn På byggeplassen til et midlertidig sykehus, finner byggearbeidere en bag med benrestene til et dødt barn. En brutal drapsperson er på frifot i byen. Hans mål er at ingen skal finne ut av identiteten til barnet. En farlig konspirasjon Vi møter førstebetjent Jack MacNeil på sin siste dag hos Metropolitan Police, før han skal pensjoneres. Jobbkarrieren hans er på randen, ekteskapet har kollapset, og familien er rammet av viruset. Farlige krefter følger alle hans bevegelser, forberedt pa. a. drepe for å skjule sannheten. Hva vil stoppe ham først – viruset eller morderne?

 

November:

 

Camilla Reimers, I desember

Maria Kjos Fonn, Heroin Chic

 

Oktober:

Bøker lest oktober 2020, 17 bøker

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg