Grønnsak-kasse 8, nye ting jeg aldri har brukt før

Jeg har mye moro med disse kassene fra Avdem Gårdsgrønt.

https://www.avdemgardsgront.no/

Jeg lærer stadig om nye grønnsaker som jeg aldri har brukt før

Det er spennende hver uke å se hva jeg får.

Jeg må ut av huset for å hente den, noe som er bra for meg.

Og jeg får bruke de små grå på å planlegge meny.

Jeg lager meg skikkelig middag selv om jeg er alene.

Jeg spiser sunt og variert og gjør kroppen glad.

Det er vel snart ikke en eneste tarmtott, som nå ikke er fornøyd. 😀

Denne helga får jeg besøk av noen som ikke er så interessert i ulike grønnsaker, men over helga er gubben hjem og han spiser alt jeg lager. Han er grei sånn.

Jeg tror han har klagd på maten en gang på 44 år og det var når han fikk tomatsuppe, som var full av brune prikker fordi jeg hadde brent den.

I tillegg har jeg forbud mot å servere lungemos og blodpølse og det skal jeg klare å leve med.

 

 

 

Det var ikke basilikum i kassa i dag, men jeg spiste opp pestoen min i går kveld og når det dukket opp 2 brukbare basilikum til 10 kr, ja da tenkte jeg: Å ja, jeg skal visst lage mer.

 

Denne er spist opp, må lage mer.

 

Nam, spirer. Det er bare så godt. Jeg spiser de på brødskiva.

 

Deilig hvitløk. Den er så mild på smak. Nydelig. En av de i pestoen. De er ikke så store så jeg tror jeg bruker en hel.

 

Sukkererter. Jeg har ikke spist opp de jeg fikk forrige uke. Jeg glemmer jeg har de, men skal kose meg i kveld med gul gulrot fra forrige uke og sukkererter, med rester av blåmuggostdip, fra lørdagskvelden.

Tomatene spiser jeg nok opp i dag. Skal lage salat. Skal ha sukkererter i den også.

 

Hurra, spinat. Da skal jeg lage spinatsaus på pasta igjen. Det var bare så innmari godt.

Pasta med bacon og spinatsaus

 

Forrige uke fikk jeg bladpersille. Nå var det kruspersille. Jeg tror jeg må være den i kommunen som spiser mest persille. Jeg er blitt persillegal. Jeg spiser persille i alt, brødskiva, salater, middag, blåmuggostdip.

Løk bruker jeg mye av.

Torsk, surret løk og gulrot, ja, tirsdag.

 

Spisskål har jeg aldri brukt. Jeg så en oppskrift i heftet som jeg fikk sammen med første kasse, på spisskål og poteter. Jeg tror jeg vil prøve det i morgen, til torsk

Knutekål. Jeg har aldri brukt det heller. Jeg fant en oppskrift med knutekål og rødbeter, jeg vil ta utgangspunkt i. Det må bli neste uke.

Menyen blir da

Onsdag:

Vårruller fra fryseren, med salat

Torsdag: Torsk med spisskål, poteter

Fredag: Taco hos sønnen

Lørdag: Kanskje vi bestiller pizza

Søndag: Kyllinglår, ris og salat

Mandag: pasta med spinatsaus. Nei, det blir det ikke. Mandag blir det å spise opp lammefrikassé fra nå søndag.

Tirsdag: Stekt Torsk, med surret løk og gulrøtter og grønnkål

Onsdag: Grillskiver med knutekål/rødbetsalat

 

Eller noe lignende.

Jeg spiste ikke opp all salaten, men den står her, så når jeg blir sulten igjen, gnafser jeg den i meg.

Oppskrifter, inspirert av grønnsakkassene.

Har du ingen planer, be venner på tapas

Grillskiver med Spagettini og italienskinspirert brødsalat.

Tredje grønnsakkasse

Ovnsform med røkt torsk

Bruk av grønnsakkasse 2, Estragonpoteter, salat, marinader, nepecarpaccio, biffwok

Da kom første forundringspakken. Spennende

Dagens kasse, nummer 2

Løpstikkesuppe med pak choi

Jeg tryller fiskegryte av Løpstikkesuppe

Kyllinglår med pesto og salsa

Biffwok i pitabrød, med rabarbra/eplekompott til dessert

Sommerkoteletter med småpoteter og salat.

Hjemme fra ferie, 4. grønnsakkasse

Grønnsakkasse nummer 5

Grønnsakkasse nummer 6

Grønnsak-kasse nummer 7

Ørret med stekte poteter og magisk god rømmesalat.

Pasta med bacon og spinatsaus

Røkt torsk, med grønt og orange

Rødbeter og snøfrisk er bestevenner og koser seg i ovnen sammen

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg