Pasta med bacon og spinatsaus

Fyttifillern, det var godt.

Dette skal gjentas.

Jeg fikk ei pk spinat i grønnsakkassa på onsdag.

Grønnsakkasse nummer 5

Jeg liker godt spinatsuppe, men nå fikk jeg lyst til å lage saus til pasta.

Jeg surret spinat, hvitløksstengel og 1 chili, mykt i smør.

Så moste jeg det med stavmikseren.

Jeg rørte inn litt mel og spedde med fløte og vann og 1 kyllingbuljongterning.

Når sausen hadde kokt litt, hadde jeg i litt grønnkål og persille.

Bacon klipte jeg opp, stekte og hadde i, sammen med en neve parmesan.

Pasta ble kokt og hatt i til slutt.

Ble mat med farge grønn i dag.

 

Loff med pesto, 5 min i airfryer og en god grønn salat.

Himmelsk godt ble det.

I salaten hadde jeg assorterte salatblader, beteblader, agurk, litt mango, 1 tomat, 1 vårløk, skavet polkabete, istappselleri(lagt litt i vann, hvis ikke er den litt bitter).

Dressing, olje, eplecidereddik, salt og pepper.

 

Men du trenger jo ikke oppskrift for du bruker det du har lyst på. Det er jo det som er hemmeligheten med god mat.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg