Hjemme fra ferie, 4. grønnsakkasse

 

Da gledet jeg meg til ny kasse.

Det er like spennende hver gang.

I dag måtte jeg spørre Avdem Gårdsgrønt igjen.

Jeg visste jo ikke hva alt var.

 

Denne kan jeg. Vårløk. Jeg skal ha sushi fredag og tapas lørdag. Vårløk er topp.

 

Dette tror jeg at jeg fikk forrige gang. Småbladet basilikum.

Jeg skal lage bakt feta og bruchetta og mozarella/tomatsalat, så det passer godt.

Og jeg vil ha pestostekte poteter.

En stor pose med variert salat. Topp. Vi reiste hjemmefra med en hel slik pose i kjøleskapet, da det ble reist i all hast og når vi kom hjem 14 dager etterpå, var den like fin.

Dette var visst hvitløksskudd. De er jo så digre. Må testes og er spent.

Dette var en hvit reddiksort som blir kalt istapp. Litt usikker på bruken, men jeg tester de i dag.

 

Gule gulrøtter. De vil jeg ikke varmebehandle. Blir nok spist som de er.

 

 

Jeg fikk også nydelig grønnkål. Jeg la grønnkålen og basilikum i zip-pose.

 

Da er jeg klar for uken som kommer.

Onsdag: ørret med en rømmesalat

Torsdag: grillribbe med fusilli, med ostesaus og salat.

Fredag sushi med salmalaks og med crabsticks.

Lørdag Tapas :

Søndag: ikke bestemt

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg