Ørret med stekte poteter og magisk god rømmesalat.

 

Himmel og hav for en overaskelse.

Middagen i dag var bare så innmari god.

Jeg komponerte en rømmesalat, inspirert av den 4. grønnsakkassen fra Avdem gårdsgrønt,

Hjemme fra ferie, 4. grønnsakkasse

 

4 poteter ble delt i båter.

Det farlige med sånne stekte poteter, er at man spiser mer, for de er så gode.

Vanligvis har vi nok med 3 poteter.

Jeg var gyselig spent på denne hvitløksstilken her. Jeg smakte litt og syntes den smakte litt sterkt så jeg var litt nervøs.
Men jeg brukte en hel slik stengel i dag, fordelt på salat, laks og potet.

Poteten fikk litt hakket persille og hvitløksstilk, potetkrydder fra Kitchn, salt, pepper, olivenolje.

Airfryer, pommes frites program, 200 grader, snus etter 13 min, tilsammen 25 min.

 

 

Det var rømmesalaten i dag som var bare himmelsk god.

Den skal jeg gjenta ved tapasen lørdag.

3 istappreddiker rensket jeg, de er ikke store, og skar i skiver. Jeg vet ikke om de må renses. Jeg googlet men fant ikke noe vettugt svar.
Jeg smakte og syntes den smakte sterkt, så jeg la de i litt vann en stund sammen med litt av hvitløken.

Jeg aner ikke om det var nødvendig.

 

Jeg raspet 3 av de gule gulrøttene, for de er ikke så store de heller.

Så kuttet jeg litt hvitløksstilk og litt persille.

Nesten et halvt eple i tynne små skiver.

1 blad grønnkål, uten stilk.

Litt sitronsaft. Bittelitt eplecidereddik.

Hodet sa eplecidereddik. Nei, sa jeg, sitron er nok. Hodet sa eplecidereddik.Nei, sa jeg, sitron er nok. Hodet sa eplecidereddik. Jeg hadde i en stor ts og jeg tror det gjorde susen.

Litt salt og pepper.

Hadde ikke mye rømme igjen, så jeg hadde i litt creme fraiche. Tilsammen en halv boks.

 

Silte av vannet på hvitløk og reddiker og blandet alt.

Beste jeg har spist til ørret/laks noen gang.

 

En dasj smør, litt olivenolje, persille, hvitløksstilk, litt sitronsaft, bittelitt Chilisalt, pepper.

Når det smeltet, la jeg ørreten i panna.

 

Jeg øste kraften over så den fikk smake alle godsakene.

 

Fyttirakkern, nå er jeg kry for dette var super supergodt.

Tredje grønnsakkasse

Ovnsform med røkt torsk

Bruk av grønnsakkasse 2, Estragonpoteter, salat, marinader, nepecarpaccio, biffwok

Da kom første forundringspakken. Spennende

Dagens kasse, nummer 2

Løpstikkesuppe med pak choi

Jeg tryller fiskegryte av Løpstikkesuppe

Kyllinglår med pesto og salsa

Biffwok i pitabrød, med rabarbra/eplekompott til dessert

Sommerkoteletter med småpoteter og salat.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg