Grønnsak-kasse nummer 7

Da var det ny kassedag.

Hadde det ikke vært for den kassen og gleden og inspirasjonen den gir, og det å skrive om det, hadde det ikke blitt middag i dag.

Men når jeg kjøper en slik kasse når det er kun meg alene hjemme, da forplikter det.

Jeg må bruke det jeg kjøper.

Og jeg må lære meg å lage god, næringsrik mat, om jeg er alene.

Ikke bare spise rester fra en boks eller lage ostesmørbrød.

 

Broccolini dag.

Man kan bruke hele, både rå og varmebehandlet.

Fennikel har jeg alltid styrt unna. Tror jeg ikke liker det. Men skal prøve i bake den i ovnen til kveite i morgen.

 

Vårløk og 1 tomat. Deler av de ligger nå i magen min allerede.

Gule gulrøtter. De vanlige vi fikk, spiste vi rå. Disse blir nok også det, men noen til kveita i morgen.


Salat. Hadde kjøpt på butikken også, så har litt overflod. Må derfor ha salat noen dager. Ble jo to dager forrige uke, vi ikke spiste hjemme.

 

Mer sukkererter. Har glemt helt av de.

Forrige torsdag lekte vi at det var fredag, for det var siste tv-kvelden før gubben dro. Da  hadde vi blåmuggdip, sukkererter, gulrøtter og agurk. (Og litt potetgull)

 

Kålrot. Jeg har gulrøtter, løk og kål. Søndag blir det lammefrikassé.

 

Jeg kjøpte litt ekstra denne gangen.

Grønnkål. Den forrige jeg fikk var så innmari god. Den  butikken er tørre stilker i forhold til denne.
Persille. Jeg bruker persille i store mengder.

Tomater. Kunne ønsket meg noen flere.

Mikrogrønt. Sunt og godt i salat og på brødskiva.

Kimchi. Det har jeg vurdert å lage,  men aldri kommet så langt. Litt skeptisk, men nå skal det testes.

 

Onsdag

Kyllingen jeg fikk i går

Too good to go. Første forsøk

Med tomat/mozzarellasalat

 

Torsdag:

Kveite, fennikel, vårløk, grønnkål

Litt usikker på tilberedning enda, mulig ovnsbakt.

Ja, ovnsbakt i bakepapirpakke tror jeg.

 

Fredag:

Jeg har noen kalde poteter som må brukes snart.

Røkt fisk, tror jeg har litt igjen, til en person, med lys saus og grønnsaker

Eller noe slikt.

Lørdag:

Biff med airfryerpoteter, salat

 

Søndag:

lammefrikassé med rotgrønnsaker og fløtesaus

 

4 kommentarer
    1. Jeg elsker disse innleggene jeg, masse inspirasjon 😀 Så tøff du var som tok gondol-tur alene! God dag til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg