Dag 15, Gran Canaria, Riu Vistamar, Hjemreise


Kofferter omsider pakket.

Skinkepakker og sandaler og all verden, har byttet plass hit og dit.

Bøkene havnet i håndbagasjen.

Ja selvfølgelig hadde jeg med for mange.

Før leste jeg jo hele tiden mens nå leser gubben mer enn meg.

Jeg bruker mye tid på bloggen og spiller litt Candy Crush.

Men noen bøker ble det lest i november.

Bøker lest november 2021, 11 bøker

3 skulle jeg lese i desember før jeg dro hjem , men kun en av de ble lest.

 

Omtale kommer i morgen.

Første blogg fra Vigra. Gubben og Hyacinth

https://lillasjel.blogg.no/ja-da-er-vi-pa-tur.html

https://lillasjel.blogg.no/ikke-noe-kommer-gratis.html

 

Dag 2:

Jeg lærer bakkene å kjenne

https://lillasjel.blogg.no/du-er-sliten-na-ikke-sant.html

https://lillasjel.blogg.no/dag-2-gran-canaria-riu-vistamar.html

 

Dag 3:

Vi går ned til Amadoresstranden

Dag 3, Gran Canaria, Riu Vistamar

Motstand

Herbjørg Wassmo, Mitt menneske

 

 

Dag 4:

Vi går til Puerto Rico

Dag 4, Gran Canaria, Riu Vistamar

Avvisning

 

Dag 5:

Første tur opp til Europasenteret.

Dag 5, Gran Canaria, Riu Vistamar

Sannhet

Patricia Wilson, Flukten til den greske øya.

 

Dag 6:

Vi drar til Arguinguin og møter Cecilie, som jobber frivillig på Sjømannskirken.

Det må jeg si at å se båtene flyktningene kommer i, gjorde et sterkt inntrykk på meg. Å høre om det i nyhetene, ja da flyr det forbi. Å se de ligge der og se at det patruljeres for å plukke de opp, ja det var noe annet.
Og då var det koselig å møte Cecilie. Vi har vært Facebook-venner i mange år.

 

Tenk å bli sendt til havs i disse båtene, stappet full av mennesker. De betaler dyrt for reisen og mange omkommer underveis, på vei for å finne lykken.

 

Dag 6, Gran Canaria, Riu Vistamar

Himmel

Florence McNicoll, Et hjerte av gull 

 

 

Dag 7:

Den farefulle ekstremturen rundt fjellknausen mot Del Cura, som for oss fortonte seg kun som en rundkjøring.

Dag 7, Gran Canaria, Riu Vistamar

Egenverd

 

Dag 8:

Vi drar til Mogan og møter Anita. Facebook-venn og bokblogger.

Der fikk vi med oss en panfløytekonsert som gjorde dagen magisk, i tillegg til at det var koselig å møte Anita.

Anita har tatt bildet av meg og gubben i Mogan, som er forsidebildet i dag.

Dag 8, Gran Canaria, Riu Vistamar

Sorg

Roar Ræstad, Elven

 

Dag 9:

Denne dagen gikk vi så langt og så mange bakker at til og med treneren var imponert. Det skal mye til for at han blir imponert, det må sies. Han trodde ikke helt på de ville planene mine, i det vi dro avsted.

Dag 9, Gran Canaria, Riu Vistamar

Ord

 

 

Dag 10:
En rolig dag med utprøving av nye stresslesstyper men også en tur opp på Europasenteret.

 

Dag 10, Gran Canaria, Riu Vistamar

Christina Baker Kline, De forviste

Nestekjærlighet

 

Dag 11:

Vi går til Puerto Rico, helt opp til kjøpesenteret, uten å være innom en eneste butikk.

Dag 11, Gran Canaria, Riu Vistamar

Egoisme

Lesestabel desember 2021, Tema: Forsiktig, så fersk at det fremdeles ryker av dem

(skrevet hjemme)

 

Dag 12:

Kroppen begynner å si fra at nå må jeg trå varsomt, men vi går en litt annen vei opp til Europasenteret og jeg får plantet noe kaktus.

 

Dag 12, Gran Canaria, Riu Vistamar

Annerledes

Bøker lest november 2021, 11 bøker (det meste skrevet hjemme)

 

Dag 13:

Kroppen har gitt tydelig beskjed om at nå er det nok, så vi tar bussen ned til Amadoresstranden og bussen opp igjen.

Dag 13, Gran Canaria, Riu Vistamar

Stillhet

 

Dag 14.

I og med at jeg ikke hører helt etter, begynner knærne også å protestere, men en siste tur opp på Europasenteret, hvor vi handler litt serrano og spiser lunsj sammen med Anita.

 

Dag 14, Gran Canaria, Riu Vistamar

Medmenneskelig varme

 

Hjemreise

Vi har sjekket ut og venter på å bli hentet. Vi har bestilt taxi denne gangen så det blir strake veien til flyplassen.

Ikke har jeg hatt på bikini, ikke har vi badet eller ligget på solseng.

Heldigvis er det enighet akkurat når det gjelder det. Ingen krangel og ufred når vi er på tur.

Jeg tenkte før jeg dro at jeg får se om jeg skriver hver dag, for det er vel ikke mye å skrive om, men du verden det har vært kjekt med alle som ” har vært med oss” på tur. Så mange koselige kommentarer. Det varmer i hjertet.
Tusen takk for nå. Vi krysser fingrene for 2022. Vi har bestilt 14 dager i Middelhavet i juli og 14 dager i Karbien i november, så får vi se om mr.covid er enig om det.

Glade er vi for at vi har fått tre turer dette året. Rhodos, Vestlandet og nå Gran Canaria.

På vei hjem, enda litt rikere

REISEBREV. FØRSTE TUIFLY TIL RHODOS, Minner

 

Takk for nå 🙂

https://lillasjel.blogg.no/frykt.html

 

 

2 kommentarer
    1. Ja, dere har jammen hatt en fin tur til varmere strøk ♥ Jeg har fulgt med litt på reisen. Så kjekt med litt inspirasjon. Ikke at jeg har tenkt meg utenlands på en stund, men fint å se reiser gjennom dere 🙂
      Jeg har lest mye selv i det siste. Har hatt store problemer med hendene mine, ja, med hele kroppen, så har ikke kunnet gjøre så mye annet 🙂 Nå begynner hendene å bli såpass bra at jeg kan driste meg til å skrive noen ord 🙂
      ♥♥♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg