Dag 12, Gran Canaria, Riu Vistamar

 

 

I dag var jeg tidligere våken, fikk ikke sove.

Kroppen ropte høyt: Jeg vil ikke gå langt i dag.

Ja men vi skal jo opp på Europasenteret og gå runden ned om Gloria,

Nei. Jeg vil ikke, vil ikke, vil ikke.

Ok, jeg hører du roper.

Da tar vi det med ro på formiddag og går en liten tur etter lunsj.

Ja, den må være liten, for jeg har ikke lyst til å gå i dag.

Ok, rolig før lunsj.

Jul i Sandøsund virker koselig, men har ikke kommet så langt.

Var noen brett i Candy Crush som hastet så jeg kunne innkassere 15 gullbarrer.

Viktige gjøremål

 

 

Etter lunsj truet jeg kroppen opp bakkene.

Det var tydelig at den mente alvor, for det gikk tregt.

 

Vi går oppover der det står innkjøring forbudt.

Den veien har vi ikke gått enda.

 

Det er de husene man kan se oppe på toppen der.

I dag skulle de inspiseres.

WOW

 

WOW

 

WOW

 

WOW

Ja, hva annet kan man si?

De der er ikke billig

 

 

Er nok selveierleiligheter dette.


Sikkert fint.

Kan ikke klage på utsikten heller. Tenk dere oppe til høyre, gikk vi forleden dag.

Det kunne vi ikke gjort i dag.

 

Det var langt oppover der vi gikk.

 

I dag tok jeg meg tid til litt nyplanting. Kaktus og sukkulenter er det eneste som overlever hos meg.

Men hvordan i all verden skal jeg få vannet? Her må jeg ha hjelp.

 

Heldigvis fant jeg en gartner. Han lovte å se etter til jeg kom igjen.

Er ikke trangt her nei?

Morsomt hvor annerledes utsikten blir fra en annen kant.  Disse husene har vi kun sett takene av når vi har gått oppover bakkene.

 

Det er mange selveierboliger på toppen her. Mange engelskmenn tror jeg.

Det er nemlig her vi bruker å sitte. Der det står coctail lounge. Det er samme eiere både på høyre og venstre side og de ansatte er engelsk. Her samles det masse engelskmenn. I dag var det bingo eller quiz eller noe sånt. Det sendes også sport. Søndag ettermiddag er det tjoka fullt her av engelskmenn.

Vi fikk det vi kom for i dag også.

På vei ned igjen ble jo gubben blank i øynene og skjelvende i røste  igjen.

Han skulle visst helst vært der nede og sjekket om betongen ble bra. Hadde visst ikke hatt noe imot å jobbet med bygg her nede fremfor i snøstorm og kulde hjemme.

 

 

Kelnerne gjør seg klar for servering i spesialrestauranten. Vi liker den bedre for det er mindre forhold og roligere enn i hovedrestauranten. Denne uken er det åpent kun onsdag.

Menyen er den samme som forrige uke.

 

Urinprøve? Nei honningrom. Servitøren tok øverst på glassene når hun serverte. De gjør en del lite coronavennlig her. Hvorfor kan vi ikke få ta et glass selv? Det er så mange slike enkle grep som kunne bli gjort for å minske sjansen for smitte. På Rhodos i sommer måtte alle bruke engangshansker. Her bruker ingen hansker, ikke de som jobber heller. Burde vært en gjennomgang Tui, når dere skryter av at det er så trygt å reise med Tui.

Nydelige forretter. Blåskjell, ostekuler, brushetta, skinke, fylt artisjokk, salat

Ble mett.

 

 

 

Endelig fikk jeg tid til å tenne lysene også.

Spørs om jeg skal henge lys på bonsaiene mine hjemme. Æh nei.

 

 

 

Dessert. God natt.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg