Ikke noe kommer gratis

 

Jeg har lovt meg selv å ta ned noen ord hver dag på ferie.Ord som kommer dalende der og da. En skriveøvelse.

Jeg våknet i natt og ordene strømmet på. Jeg måtte skrive ned første setningen så jeg kunne finne ordene igjen når jeg våknet.

Kanskje er det sånn at ordene også går på sin egen energifrekvens så jeg må lete i dem igjen. Skriver jeg ned de første ordene kan jeg nemlig finne de igjen. Tror jeg at jeg skal huske de, nei det gjør jeg ikke. Da har de fløyet videre når jeg våkner.

 

Dag 1:

Du er sliten nå ikke sant

 

Dag 2:

Ikke noe kommer gratis

Alt må arbeides for

Det er ikke sånn at du må endre deg for å bli perfekt

Ikke for å bli et bedre menneske på noe vis

Du skal endre deg for å gjøre livet ditt best mulig for deg selv

Da snakker vi ikke luksus og rikdom

Vi snakker indre ro og fred

Takknemlighet for at du er her i livet

Finne verdien i det du gjør på tross av de begrensninger du måtte ha

 

Å gå gjennom livet uten å møte motstand er ikke lykken

Lykken er når du har arbeidet deg gjennom motstanden og finner fred igjen

De små oasene med idyll du klarer å lete i, mellom slagene

Når du trekker pusten og nyter øyeblikkene

Hvis du strever så hardt hele tiden med at alt skal være perfekt, ja da vil de øyeblikkene gli forbi

Du vil ikke få tak i de

Du vil føle at livet bare er et slit

Du finner ikke mening i det du gjør

Mange kaver seg gjennom livet på høygir

Plutselig er veggen der og det blir full stopp

Mange sier at det er først da de opplever hvor godt det er å leve

Likevel glemmer de det lett igjen og setter farten opp igjen

Øyeblikkene suser forbi uten at de får tak i dem

Andre lar seg styre av fortiden

De lar fortiden stjele fremtiden istedenfor å se at det er over

De glemmer å ta styringen selv

 

Så bestem deg her og nå

Nyt de gode øyeblikkene du får

Skap så mange av dem som du kan

Lag øyeblikk som kan nytes hver eneste dag

Det er medisin for et godt liv

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg