Ja da er vi på tur.

K

 

Ja da er vi på tur.

Vi kom frem så tidlig at vi var nummer to gjennom sikkerhetskontrollen.

Det er visst flere som venter på småhumoristiske reisebrev om meg og den personlige tjeneren, nei unnskyld treneren.

Men det er ikke bare gøy.

Torsdag strevde jeg med innreisetillatelse til Spania.

Herlighet alt de skulle vite.

Til og med hvor du sitter på flyet.

Hvor du er fra opprinnelig, om du har vært ute og reist, adresser til sted du bor og region og Gud bedre, sier jeg.

Og i forvirringen tok jeg ikke familie og dermed var det pån igjen.

Jeg prøvde å registrere gubben men fikk ikke til.

Sliten og frustrert sa jeg at nå griner jeg snart.

Men heldigvis fikk jeg det til og fikk skrevet ut qrkode.

Enda et nytt begrep vi har lært siden det viruset dukket opp.

Gjett hvem som var først i baren?

Og så tok panikken meg på fredag.

Igjen til legen med urinprøve. Heldigvis fikset han resept så jeg fikk med meg pencillin.

Har du symptomer sa de. Neeeei, ikke stort sa jo jeg.

Da hadde jeg jo glemt at jeg hadde sprunget på do i ett sett i to døgn.

Slikt er bagateller og teller ikke hos meg.

Så ble jeg reisesyk når jeg visste jeg skulle opp klokka 5.

Våknet 4.30 og stod opp og satt i en stol og prøvde fortvilt å roe systemet.

Jeg er sikker på at jeg var like full av adrenalin som astronautene når de entret månen første gang.

Klumpen i magen var ikke bare et fjell, det var ei hel fjellkjede der.

Gubben smurte brødskive så jeg kunne spise i bilen når jeg var roligere.

Frem kom vi, tom flyplass for vi var tidlig ute og jeg kunne begynne å roe ned.

Men det gikk lenge før jeg var meg selv igjen.

Hvis noen vet hvor de selger stressmestring, gi meg et tips.

Har man lavt stoffskifte kan det nemlig ikke erstattes med medisin.

Så akkurat de timene var det ikke mye gøy, men man dør ikke av det og på flyet kom vi.

 

 

 

Flott er det at flyene er i luften igjen.

Kjekt å fly Norwegian, at de ikke gikk dukken.

Du verden det er mange arbeidsplasser som blir støttet av en slik reise.

Da får jeg tåle en klump i magen.

Det var ikke trist å forlate det sure været.

 

 

Jeg visste ikke at man kunne gå inn på Norwegian og bestille sete.

Jeg trodde jeg måtte gjøre det hos Tui og det stod ingenting der.

Derfor fikk vi ikke sitte ved siden av hverandre.

Men vi overlever vel det.

Kanskje syntes enkelte at det var fredelig?

Den enkelte som bestilte øl og cognac?

 

 

Skyer er fascinerende når man ser dem ovenfra.

 

Det er ikke mye grønt å se i Las Palmas

 

Senga var så stor at det kan være fare for at vi ikke finner hverandre igjen.

 

Fint rom med fint bad. Bra det er slutt på teppebelagte gulv.

Velvel, utsikten ned var ikke all verden.

 

 

Men vi kan faktisk velge å løfte blikket litt.

 

 

Neida, party party blir det ikke. Men en tur til Mogan med båt fra Puerto Rico, ja det skal vi.

 

ps. Tjeneren er satt i arbeid

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg