På vei hjem, enda litt rikere

Geir Tangen fotograferer sin kone Agnes Matre.

 

 

På vei hjem, enda litt rikere.

Regnet øser ned, det bøtter ned faktisk.

Det advares på radio om uvær og store nedbørsmengder, så det blir en lang vei hjem.

Vår gode venninne Tone, kjører først og viser vei.

På Knarvik må vi ta farvel med henne.

 

 

For en fantastisk uke det har vært.

Det er ikke rart det regner nå, for vi har hatt så fint vær hele tiden.

Tenk på alt regnet himmelen har holdt tilbake, bare for at vi skulle ha det bra.

Som alltid, er vi heldig.

 

Vi har besøkt familie:

Isfjorden-Seljord

Seljord

Lise kom og møtte oss i Seljord

Vi koser oss på tur

Så gikk turen til Haugesund, hvor ingen av oss hadde vært før:

Seljord – Haugesund

Haugesund

Deretter gikk turen til Bergen, der vi møtte både Randi og Hjørdis:

Haugesund – Bergen

Bergen

Og så avsluttet vi med krimhelg på Fjordslottet på Osterøy.

Og for en helg:

Da er vi på plass på Fotlandsvåg

Krimhelg på Osterøy

Er det rart jeg føler meg rik.

En hel helg sammen med bokelskere, både forfattere og lesere.

Møte venner real life, som jeg før har møtt kun på Facebook.

 

Anne Lise, Hverdagsnett og datteren, jeg og Anne Lise “skravler” nesten hver dag på chatten.

Da er det fint å møtes.

Vi har møttes en gang før, når vi var på forlagsbesøk hos Forlagshuset i Vestfold.

Julaften i juli i Larvik

https://hverdagsnett.no/

 

Hilde fra Hildesbokblogg, hadde jeg heller ikke møtt før.

https://miniblogg.no/hildes-bokblogg

Programmet for helgen var også fantastisk.

Å få høre de fortelle, både de som dikter kriminalitet og de som jobber med det i virkeligheten.

Og tenk at endelig kan de forfatterne få møte leserne igjen.

Vi satt som tenke lys alle sammen.

Hilde Reikrås er nok den som satte dypest spor.

Hun har gitt ut boken Det mørkeste nettet, der hun forteller om aksjon Dark room, der de avdekket er enormt stor nettverk av pedofile.

En person alene hadde 800 kontakter. Det er bare så grusomt å tenke på hvor mange mennesker som er involvert i grusomme overgrep mot barn.

Hun fortalte om en far som tilbydde seg å dope ned barna sine så menn kunne komme og voldta dem.

Det var like før tårene tok helt overhånd hos meg, men som hun sa så må vi tåle å høre om det og snakke om det, for vi må ødelegge overgripernes beste våpen, nemlig tausheten. Ungene må tørre å fortelle og vi må se dem og lytte til dem og ta de på alvor.

Om operasjon Dark room, hvordan det startet

https://www.tv2.no/a/13988953/

 

Jeg skriver at jeg er blitt rikere og det er jeg virkelig.

Rik på opplevelser og menneskemøter.

Kroppen har jobbet noe imot meg og ikke vært helt enig i all aktiviteten, men jeg har hanglet meg igjennom.

Jeg går nok glipp av sene kvelder og mye moro, men det kan ikke være mitt fokus.

Jeg er utrolig takknemlig for at jeg er frisk nok til å være med.

Frisk nok til å suge inn inntrykk, få inspirasjon, føle seg levende og engasjert.

Jeg har en ved min side som bestandig stiller opp for meg.

Det er det som gjør meg rik.

Og tenk at vi har hatt en helg med stoler som står ved siden av hverandre, klemmer som ble gitt, uten munnbind og jeg tror ikke jeg har hørt ordet covid hele helga.

Vi holder på å ta tilbake friheten vår.

Det blir ikke noe reisebrev fra turen oppover Vestlandet i dag, det sørger regnet for.

Men jeg lener meg tilbake med et smil.

På vei hjem for nå kommer barnebarn på besøk.

Takknemlig

I dag

 

IIInn

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja det har jammen vært en innholdsrik og spennende uke. Usj ja dette regnværet er ikke greit når man er ute og kjører. Mye vann i veien og oversvømmelser flere steder. Håper du får en fortsatt fin søndag 🥰

    2. Tusen takk for besøket og hyggelig å hilse på deg/dere. Helt utrolig å få legge til rette for et slik lyttende og interessert publikum.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg