Frykt

Frykt er noe man aldri kvitter seg med

Det er et behov kroppen har for å forsvare seg

Den må være klar for angrep

Hele tiden passe på

Vi har radaren oppe for å fange opp alle faresignaler

Den surrer og går

Ofte døgnet rundt

Er vi stresset nok kan vi våkne med angst om natten

 

Så hva gjør vi

Jo først og fremt slutte å føle skam

Mange som i dag er plaget med angst, vil ikke snakke om det

Vi må anerkjenne at den er der

Vi må godta at noen ganger er frykten en plage for oss.

 

Det er viktig å ikke la den ta over livet vårt.

Vi har fått noen dager her på jorden

Ofte følger det begrensninger med de

La ikke de begrensningene bli større enn de må være

Gjør det du kan for å leve best mulig

Av og til krever det mye av oss

Men det første steget er oftest vanskeligst

Men også det viktigste

For vi kommer ingen vei, hvis vi aldri tar første steget

Vi må tørre tenke “det kan jeg greie” tanken

Og svikter det første gang, må vi prøve igjen

Når vi så mestrer, er det en magisk følelse

Ja jeg har frykt i meg men den skal ikke få nekte meg gode opplevelser, der sjelen min danser av glede

I dag

6 kommentarer
    1. Så viktig innlegg. Ingen bør føre skam for å kjenne frykt igjen angst.
      Det er noe som ikke er så enkelt å styre.
      God klem ☺❤

    2. «La ikke de begrensningene bli større enn de må være».

      Fineste setningen !!! Noen (meg selv inkludert) må leve med ulike begrensninger.

      Dog gjør jeg alt jeg kan for at de ikke skal få større plass enn hva de må ha. 😊🌻🌞.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg