Sven G. Simonsen, Mørkefall

 

 

Sven G. Simonsen, Mørkefall

Leseeksemplar fra forfatteren

 

Jeg har likt svært godt de to første bøkene av Simonsen.

 

Sven G. Simonsen, Crux

Sven G. Simonsen, Risiko

 

Jeg likte også svært godt Mørkefall. Jeg liker å lese bøkene til Simonsen,  for språket faller så lett for meg. Jeg flyter gjennom sidene. Det er vanskelig å forklare akkurat den følelsen, men de leseglade tror jeg forstår meg.

Temaet er svært aktuelt, nemlig alle konspirasjonsteoriene som deles for tiden.

Og jeg må innrømme at jeg ble tatt på senga når jeg kommer til slutten. Den hadde jeg ikke sett komme. Det var gøy.

Spennende var det også underveis,  når Liv drar ut på etterforsking alene og begir inn på områder der en bør trå forsiktig.

Sven G. Simonsen skriver knakende god etterforskningskrim og jeg som egentlig skal kutte antall serier jeg følger, gleder meg allerede til neste bok.

Bøkene kan fint leses frittstående, men det er kjekt å følge Liv fra første bok.

 

 

En gruppe konspirasjonsteoretikere er samlet på et bedehus på Østre Toten. De diskuterer verdenssituasjonen og tonen er gemyttlig – helt til en ukjent mann reiser seg og anklager de andre for å være veikinger og pratmakere. Handling må til, målrettet og kraftfull, erklærer han, før han forsvinner. En ung kvinne som også deltar på møtet, er nysgjerrig og følger etter ham. Dagen etter blir kvinnen funnet drept like i nærheten.
Den drepte er VG-journalisten Elise Tellefsen, en venninne av Liv Eriksson. Elise jobbet undercover med en bok om norske konspirasjonsmiljøer. Mens politiet jakter på drapsmannen, allierer Liv seg med Mikael, en kollega av Elise. De to starter sin egen jakt.
Mørkefall er den tredje, frittstående boken i serien om psykolog Liv Eriksson.

 

 

September:

Lesestabel september 24, tema årets nyheter

Jenny Colgan, Sommer over skyene

Merethe Kvam, Den hvite hesten 

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

Februar:

Bøker lest februar 24, 11bøker, tema bøker i serie

Mars:

Bøker lest mars 24, 13 bøker

April:

Bøker lest april 24, 14 bøker

Mai:

Bøker lest mai 24, 16 bøker, herav 3 krim

Juni:

Bøker lest juni 24, tema utgitt 2023, 10 bøker

Juli:

Bøker lest juli 24, 10 bøker

August:

Bøker lest august 24, 10 bøker, herav 2 krim

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg