Jenny Colgan, Sommer over skyene

 

Jenny Colgan, Sommer over skyene

Boken har jeg fått av en bokvenn

 

Jeg elsker jo Colgans bøker og venter på nye i hennes serier. Denne tror jeg er en frittstående roman.

Denne gangen er jeg litt spaltet.

Jeg koste meg med noe, særlig når hun var ute på øya. Da syntes jeg det var god flyt og jeg småhumret og glemte meg bort.

Men det er også partier der jeg føler hun prøver å være morsom, men det blir litt krampaktig og haltende.

Mange elsker jo romantikk, mens jeg ofte synes det blir litt for mye og denne gangen ble det litt mye for meg og litt banalt og forutsigbart.

Så jeg er nok litt mer glad i de bøkene hvor hun beskriver mer hverdagsliv, familie og vennskap.

Jeg anbefaler nok derfor lettere seriene til Jenny Colgan og de anbefaler jeg varmt, hvis du liker underholdningsbøker.

 

 

Jeg leser to serier av Colgan.

Bok 1 til 5,  fra øya Mure

Jenny Colgan, Velkommen til Floras kafé

Jenny Colgan, Den endeløse stranden

Jenny Colgan, Jul på øya

Jenny Colgan, Jul på øyas hotell

Jenny Colgan, Bryllup på øya

 

Den nyeste serien. Det er det frittstående bøker, men vi møter igjen de samme personene fra det lille stedet der historiene finner sted, for stedet er det samme.

Jenny Colgan, Den lille bokhandelen på hjørnet

Jenny Colgan, Den lille bokhandelen på stranden

Jenny Colgan, En evighet for deg

 

 

 

Fra omslaget:Morag er født inn i en familie av vellykkede piloter, og er vant til å fly høyt. Men etter en tragisk ulykke blir hun satt på bakken. Fremtiden hun alltid har forestilt seg, er plutselig utenfor rekkevidde. Da hun får en telefon om at hennes elskede bestefar har blitt syk, reiser Morag hjem til det skotske høylandet. Hun ser seg nødt til å ta over bestefarens jobb: å frakte lokalbefolkningen over de vakre øyene i skjærgården i et vaklevorent gammelt fly. Det er litt av en kontrast til det fartsfylte, internasjonale livet hun er vant til. En uværsdag blir Morag blir tvunget til å nødlande på en avsidesliggende øy, og plutselig befinner hun seg helt alene langt fra sivilisasjonen. Eller – ikke helt alene. For på øya bor den tøffe og tause ornitologen Gregor, som har ansvaret for fuglebestanden i sommersesongen. Selv om Morag og Gregor ikke har helt sansen for hverandre, blir Morag tvunget til å søke ly i hytta hans, og der må hun bli til hjelpen kommer. Uansett hvor lenge det måtte være …

 

 

September:

Lesestabel september 24, tema årets nyheter

 

 

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

Februar:

Bøker lest februar 24, 11bøker, tema bøker i serie

Mars:

Bøker lest mars 24, 13 bøker

April:

Bøker lest april 24, 14 bøker

Mai:

Bøker lest mai 24, 16 bøker, herav 3 krim

Juni:

Bøker lest juni 24, tema utgitt 2023, 10 bøker

Juli:

Bøker lest juli 24, 10 bøker

August:

Bøker lest august 24, 10 bøker, herav 2 krim

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg