Victoria Larm, Den niende kretsen

Victoria Larm, Den niende kretsen

Leseeksemplar fra Gyldendal

 

Jeg var spent på denne, for rikdom og glamour er ikke helt meg, men den så spennende ut.

Dette var ingen lett feelgood som jeg innbilte meg, nei, det er faktisk krim. Fra Stockholm i 1930-årene og jeg syntes det var så gøy.

Det er helt annerledes enn alt annet jeg har lest, for jeg aner ikke hva som venter meg på neste side. Det er ingen høyspenningsbok, men spennende likevel,  for man blir så nysgjerrig på hva som skjer.

Livia er for det første noe for seg selv, ikke en helt alminnelig 17-åring kan du si. Hun er ekstremt intelligent og hun er ganske så utspekulert.

Og det er en vanvittig historie når vi får alt nøstet opp til slutt.

Det blir utrolig spennende å se hva vi får i neste bok siden det er en trilogi. Jeg gleder meg ihvertfall. Dette var moro synes jeg.

 

 

Fra omslaget:

Livia Seigel er sytten år, født inn i en av Sveriges rikeste rederfamilier. Etter at moren døde, ser faren på henne som et håpløst tilfelle. Det var Livias onkel som skulle redde bedriften, men nå er hun sporløst forsvunnet.

I Stockholm skal det holdes en fest til satirisk ære for Ivar Kreugers selvmord. En mann som har klart å lure og ruinere flere av landets ledende familier, blant annet Livias. Men en bombetrussel setter en stopper for festlighetene og skaper panikk blant gjestene, og en verdifull maske forsvinner.

Masken, en pestmaske, er nøkkelen til den store, uløste gåten som preger Livias familie. Hvem stjal masken, og hva symboliserer den?

Den niende kretsen er den første boken i en trilogi, et spenningsdrama som følger familien Seigels kamp om formue og makt, kjærlighet og svik, hevn og ondskap.

 

Mai:

 

 

Lesestabel mai 23, Bøker i serie

 

Mai:

Sven Petter Næss, Passasjeren

Ingrid Berglund, En skygge på min grav.

Jenny Colgan, En evighet for deg

Ellen G. Simensen, Den navnløse arven.

Samuel Bjørk, Hitra

Pernilla Ericson, Spor

Lene Lauritsen Kjølner, Den siste olje

Dina Jefferies, Krigens døtre

Lucinda Riley, Harry Whittaker, Atlas

Elizabeth Strout, Jeg heter Lucy Barton og Hva som helst er mulig.

Elly Griffith, bok 3, Huset på klippen Og bok 4, En følelse av død.

Simon Häggstrøm, Jentene som sprang

 

 

Januar:

Bøker lest Januar 23, tema utgitt 2021, 12 bøker, herav 3 krim

Februar:

Bøker lest februar 23, tema norske forfattere, 14 lest, herav tre krim

Mars:

Bøker lest mars 2023, tema nordisk, 10, 7 bøker lest, herav 3 krim

April:

Bøker lest april 23, 10 leste, pluss to halvleste, herav 2 krim

 

 

 

 

2022:

Mine 10 favorittromaner i 2022

De 6 beste krim/spenningsbøker 2022

Kjært barn har mange navn, historisk drama, feelgooddrama, drama, her er de jeg har lest i 2022

Bokåret 2022, Arrangementer, og 50 titler jeg har likt godt.

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg