Elly Griffith, bok 3, Huset på klippen Og bok 4, En følelse av død.

Elly Griffith, Huset på klippen

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Bok 1 og 2:

Elly Griffiths, Jenta under jorden og Løgnens hus

 

Bok 3 i Ruth Galloway serien.

En ekstra glede i ferien var å ha med to nye bøker om Ruth Galloway. Jeg vet ikke hva det er, men etter de to første bøkene var jeg frelst. Og det kommer flere utover året, og jeg har flere ferier planlagt. Ruth og jeg på tur.😂😂

 

Dette er ikke høyspenning gjennom hele boken. Noen vil kanskje savne det. Det er krim, god engelsk krim. Det er ikke groteskt eller makabert.

Men jeg liker de fargerike hovedpersonene. Jeg liker at Ruth er 80 kg og ikke superwoman på noe vis.
Gubben likte godt de to første men syntes nummer tre var litt tregere. Han bestemte seg derfor for at vi skulle legge igjen nummer tre og fire, selv om han ikke hadde lest den siste. Men….. likevel var han så nysgjerrig, at han måtte vite hvordan det gikk med Ruth og Kate og Nelson og litt fra handlingen og det er første gang han har spurt om hva som skjer i en bok. Så han er ikke helt uinteressert.

Jeg liker de ihvertfall svært godt og jeg gleder meg til de to neste kommer. Dette er paperback som selges i kiosker og matbutikker rundt om, så det er ikke kostbare bøker. Herlig ferielesing synes jeg. Anbefales varmt.

Det er herlige skildringer av landskapet og de gir meg også ny kunnskap.

 

Fra omslaget:Ruth Galloway er tilbake på jobb etter mammapermisjon da det blir gjort makabre likfunn i en grotte på stranden. Ruth er straks på plass og daterer levningene etter seks personer til tiden rundt andre verdenskrig. Mens hun og politioverbetjent Harry Nelson må samarbeide for å komme til bunns i hemmeligheter fra krigstidens Norfolk, begynner den nybakte moren Ruth å innse hvor lite hun vet om områdets nyere historie. Og hvor utfordrende det kan være å ha barn med politioverbetjent Nelson. Samtidig som Ruth og Nelson nøster i mørke hemmeligheter fra krigens dager, er det liten tvil om at en lyssky skikkelse er fast bestemt på å holde fortidens synder skjult for alltid. Koste hva det koste vil …

Huset på klippen er tredje bok i den spennende krimserien med arkeologen Ruth Galloway og hennes krets i Norfolk.

 

Elly Griffith, En følelse av død

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

 

Du kan begrave kisten, men du kan ikke begrave hemmeligheten

Det er Halloween, og Ruth deltar på en litt merkelig begivenhet på et museum i Kings Lynn. Hun er der i embeds medfør som arkeolog for å overvåke åpningen av en kiste som skal inneholde levningene etter en middelalderbiskop. Ting tar imidlertid en uhyggelig vending da man oppdagelser museumskuratorens døde kropp ved siden av kisten. Et nytt dødsfall med tilknytning til museet setter snart både Ruth og politiet i høy beredskap, og etter hvert som etterforskningen skrider frem, blir Ruth satt på prøvelse, på mer enn én måte…

Dette er 4. bok i den spennende krimserien med arkeologen Ruth Galloway.

 

 

ELLY GRIFFITHS er bestselgerforfatteren av den populære britiske krimserien med rettsarkeologen Ruth Galloway og politioverbetjent Harry Nelson. Serien er kjent for spenning, britisk sjarm, humor og et herlig persongalleri. Den er elsket og hyllet over hele verden, og har solgt over 160 000 bøker i Danmark alene. Nå kommer serien på norsk – og det er bare å glede seg, for det er 13 titler i Ruth Galloway-serien som er utkommet til nå.

Elly Griffiths er en USA Today og Sunday Times Top Ten bestselgende forfatter og vinner av CWA Dagger Award og Mary Higgins Clark Award. I tillegg til Ruth Galloway-serien, har Griffiths skrevet Brighton-serien, samt standalone-romanene, The Stranger Diaries og The Postscript Murders. Hun bor i Brighton i England.

 

 

 

Lesestabel mai 23, Bøker i serie

 

Mai:

Sven Petter Næss, Passasjeren

Ingrid Berglund, En skygge på min grav.

Jenny Colgan, En evighet for deg

Ellen G. Simensen, Den navnløse arven.

Samuel Bjørk, Hitra

Pernilla Ericson, Spor

Lene Lauritsen Kjølner, Den siste olje

Dina Jefferies, Krigens døtre

Lucinda Riley, Harry Whittaker, Atlas


Elizabeth Strout, Jeg heter Lucy Barton og Hva som helst er mulig.

 

 

Januar:

Bøker lest Januar 23, tema utgitt 2021, 12 bøker, herav 3 krim

Februar:

Bøker lest februar 23, tema norske forfattere, 14 lest, herav tre krim

Mars:

Bøker lest mars 2023, tema nordisk, 10, 7 bøker lest, herav 3 krim

April:

Bøker lest april 23, 10 leste, pluss to halvleste, herav 2 krim

 

 

2022:

Mine 10 favorittromaner i 2022

De 6 beste krim/spenningsbøker 2022

Kjært barn har mange navn, historisk drama, feelgooddrama, drama, her er de jeg har lest i 2022

Bokåret 2022, Arrangementer, og 50 titler jeg har likt godt.

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg