Takknemlig

Jeg ba på Lillasjel her om dagen om ord.

Jeg hadde en øvelse når jeg var på ferie i vinter der jeg tok det første ordet som kom i hodet mitt og skrev blogginnlegg om de ordene som kom.

Nå gjør jeg det samme med ord gitt av de som følger meg på Lillasjel.

Det kom nesten 140 ord, men det blir nok ikke 140 blogger, men noen skal det bli.

Tullhøne

Bobligoff

Vaskepulver

Hvorfor?

Dør

Hinderløype

Hundegodis

Garasjesalg

Dråpen

Ved

 

Takknemlig

 

Takknemlig er et ord vi bruker altfor lite

Det er sterke positive energier som følger dette ordet

Det er som en magnet

Når du tenker og snakker om det du er takknemlig for, blir du som en svamp

Du suger til deg mer av det som godt er

 

Det skjer også magiske ting i hjernen din

Når du tenker og føler takknemlighet, produserer du lykkehormoner

Det gjør at du løfter humøret ditt

Du vil føle deg bedre

Å være takknemlig er bare en super medisin og helt gratis

Du fylles opp av godsaker

 

Bare prøv hvis du ikke tror meg

Er du litt nedstemt en dag, finn det du er takknemlig for

Rams opp inni deg eller gjerne si høyt, alt det du har som godt er

Lag deg takknemlighetslister

Når du har øvd litt, tar du eksperimentet videre

Da er du takknemlig også for at du har det du enda ikke har fått

Visualiser dine ønsker

Se for deg at du har det allerede

Øv deg på å være en sterk magnet

Vær takknemlig

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg