Dråpen

 

Jeg ba på Lillasjel her om dagen om ord.

Jeg hadde en øvelse når jeg var på ferie i vinter der jeg tok det første ordet som kom i hodet mitt og skrev blogginnlegg om de ordene som kom.

Nå gjør jeg det samme med ord gitt av de som følger meg på Lillasjel.

Det kom nesten 140 ord, men det blir nok ikke 140 blogger, men noen skal det bli.

Tullhøne

Bobligoff

Vaskepulver

Hvorfor?

Dør

Hinderløype

Hundegodis

Garasjesalg

 

Dråpen

 

Dråpen er undervurdert

Den virker så liten og ubetydelig ikke sant

Men har du hørt om dråpen som gjorde at alt rant over?

Havet er stort

Men det består av dråper

Bittesmå dråper som sammen danner en helhet

 

Snø

Snø består også av små dråper

Små vanndråper som fryser

Som danner vakre unike snøkrystaller

 

Hver enkelt dråpe funderer ikke på om den er bra nok

Den føyer seg inn i felleskapet rundt seg med den største selvfølgelighet

Hvorfor kan ikke vi mennesker gjøre det samme

Vi er også unike

Vi har hver våre egenskaper som utfyller hverandre

 

Vi er et hav av unike menneskesjeler

Tenk på snøen som blir så synlig når snøkrystallene samler seg

Hvorfor skal ikke du være like viktig?

La oss få se deg

Vis deg frem som den du er

Ikke prøv å være en kopi av en annen

Vær deg selv

En liten dråpe i menneskehavet

Like verdifull og unik som alle andre

Glem aldri det

I dag

2 kommentarer
    1. Ja, det er utrolig hvor mye vi kan få fra et ord og en dråpe:)
      Jeg har tenkt å lære nye ord hverdag og skrive blogg om det, men det er vanskelig å få det til ettersom hode mitt virker ikke bra hverdag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg