Bobligoff

Jeg ba på Lillasjel her om dagen om ord.

Jeg hadde en øvelse når jeg var på ferie i vinter der jeg tok det første ordet som kom i hodet mitt og skrev blogginnlegg om de ordene som kom.

Nå gjør jeg det samme med ord gitt av de som følger meg på Lillasjel.

Det kom nesten 140 ord, men det blir nok ikke 140 blogger, men noen skal det bli.

Tullhøne

 

 

Bobligoff

 

Bobligoff var ett av de første ordene som ble gitt

Da sier du kanskje at det er vel ikke et ord

Jo et ord er det jo

Men hvilken betydning det har, ja det vet vi ikke

Kanskje har det den betydningen du selv velger å gi det

Jeg synes det høres morsomt ut

Kanskje du synes det høres dumt ut

Kanskje vi ikke kan bli enig om hva det betyr

Det er mulig vi bare må enes om å være uenige

 

Akkurat det er veldig viktig

Vi kan ikke bestandig være enige

Men vi ønsker respekt for det vi tror på

For å få respekt, må vi også forstå at den andre part, den som er uenig med oss, også ønsker den samme respekten

Ofte når man er uenig og diskuterer noe, er det veldig lett å glemme nettopp dette

Vi vil gjerne forsvare det vi står for og når vi føler at vi ikke blir hørt, da angriper vi

Ja men så hør på meg da

Jeg tror at bobligoff er noe morsomt, ja jeg er helt sikker på det og du er dum fordi du tror det er bare tull

Så er krangelen i gang

Harde ord kastes frem og tilbake

Vi kaller hverandre alt det stygge vi kan komme på

Hvor lurt er det egentlig

Hvilke utfordringer løses på den måten

Ingen

La oss holde fred med hverandre

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg