Hundegodis

 


Jeg ba på Lillasjel her om dagen om ord.

Jeg hadde en øvelse når jeg var på ferie i vinter der jeg tok det første ordet som kom i hodet mitt og skrev blogginnlegg om de ordene som kom.

Nå gjør jeg det samme med ord gitt av de som følger meg på Lillasjel.

Det kom nesten 140 ord, men det blir nok ikke 140 blogger, men noen skal det bli.

Tullhøne

Bobligoff

Vaskepulver

Hvorfor?

Dør

Hinderløype

 

Hundegodis

 

Vi sier at hunden er menneskets beste venn

Når den har vært flink får den godis

Vi klapper og stryker og koser med de dyrene

Vi er jo så glade i de

 

Men……

 

Hva hvis vi gjorde det samme med oss selv

Ja nå skal ikke vi belønnes med godis når vi er flinke

Men hva med et oppmuntrende ord

Et klapp på skulderen

Et smil i speilet

Unne oss gleder i hverdagen

 

Kanskje hadde det vært lurt å se på oss selv også som vår beste venn

Ikke være så kritisk, men være litt ettergivende

Vi gjør jo så godt vi kan, gjør vi ikke?

Så si nå noen fine ord til deg selv

Vær litt oppmuntrende

Godta at det er ikke alt du mestrer

Det er helt ok

Du er mer enn bra nok, akkurat som du er

Akkurat slik bikkja er

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg