Garasjesalg

Jeg ba på Lillasjel her om dagen om ord.

Jeg hadde en øvelse når jeg var på ferie i vinter der jeg tok det første ordet som kom i hodet mitt og skrev blogginnlegg om de ordene som kom.

Nå gjør jeg det samme med ord gitt av de som følger meg på Lillasjel.

Det kom nesten 140 ord, men det blir nok ikke 140 blogger, men noen skal det bli.

Tullhøne

Bobligoff

Vaskepulver

Hvorfor?

Dør

Hinderløype

Hundegodis

 

Garasjesalg

 

Av og til trenger vi å rydde

Vi bærer på så mye som ikke gagner oss

Noe bør vi kaste så det blir plass til det som er nytt

Slik vi vet fra garasjen, så har vi en del som bare ligger der

I det vi prøver å komme oss videre, er dette i veien

Vi kommer oss ikke frem

 

Ja, nå snakker jeg ikke om fysiske ting

Jeg snakker om det vi bærer inni oss

Opplevelser vi har hatt som har satt spor

Selv om det er over, lar vi det fortsatt prege oss

Det er med på å spenne ben under oss når vi prøver å gå fremover

Hjernen vår baserer seg nemlig på det den har av erfaring

Av gammel vane, følger den samme spor og forventer at det skjer det samme som sist gang vi var i samme situasjon

 

Derfor må vi bestemme oss for å endre utfallet

Vi må ha fokus på det vi ønsker oss

Vi må rydde bort de tingene som ligger i veien i garasjen

Mye av det har vi rett og slett ikke bruk for lenger

Ta det frem, se på det og er det ferdig og du ikke vil ha det lenger, kast det på bålet

Du verden hvor mye lettere alt er å forholde seg til etter at vi har ryddet

Litt tungt å komme i gang, men herlig etterpå

Og gruer du deg veldig, da er det lov å ta litt i gangen

Akkurat passe så du greier det

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg