Hvorfor?

 


Jeg ba på Lillasjel her om dagen om ord.

Jeg hadde en øvelse når jeg var på ferie i vinter der jeg tok det første ordet som kom i hodet mitt og skrev blogginnlegg om de ordene som kom.

Nå gjør jeg det samme med ord gitt av de som følger meg på Lillasjel.

Det kom nesten 140 ord, men det blir nok ikke 140 blogger, men noen skal det bli.

Tullhøne

Bobligoff

Vaskepulver

 

Hvorfor

Hvorfor?

Hvorfor kan vi ikke bare holde fred

Hvorfor må vi hele tiden prøve å banke vår sannhet inn i andre

Hvorfor tror vi at vi er den som hele tiden har rett

Hvorfor kan vi ikke bare holde fred

 

Hvorfor har vi så mye aggresjon som må ut

Hvorfor må vi tømme den ut på våre medmennesker

Hvorfor kan vi ikke respektere andres meninger

Hvorfor kan vi ikke bare holde fred

 

Hvorfor kan vi ikke være snille med hverandre

Hvorfor forstår vi ikke at det er nettopp det vi har behov for

Hvorfor kan vi ikke heller sende hverandre gode tanker

Hvorfor må vi være enige med andre for å vise dem omsorg

Hvorfor kan vi ikke bare holde fred

I dag

 

Hvorfor?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg