Vaskepulver

Jeg ba på Lillasjel her om dagen om ord.

Jeg hadde en øvelse når jeg var på ferie i vinter der jeg tok det første ordet som kom i hodet mitt og skrev blogginnlegg om de ordene som kom.

Nå gjør jeg det samme med ord gitt av de som følger meg på Lillasjel.

Det kom nesten 140 ord, men det blir nok ikke 140 blogger, men noen skal det bli.

Tullhøne

Bobligoff

 

Vaskepulver

 

Vaskepulver bruker vi for at noe skal bli rent

Jeg lurer på hva jeg trenger

Er det noe jeg kan vaske meg med, som får litt liv i meg?

Jeg er egentlig i gang igjen etter nyttår.

Jeg har fått unna oppgaver som har ventet.

Jeg har levert et sånt småhumoristisk skriveri til neste Hverdagsnettmagasin.

Og bokomtale også.

Jeg har gjort unna Lillasjeloppgaver.

Og jeg har fått begynt på regnskapet fra i fjor.

Ja jeg har vært lat der også, derfor er det litt å ta igjen.

 

Men det er vanskelig å motivere seg.

Jeg trenger derfor litt vaskepulver.

Ja kanskje du skulle hatt litt du også?

Litt sånn som vasker unna litt nedstemthet.

Litt mentalt vaskepulver til å rense hjernen med.

Gir en litt mer oppløftende tanker.

En sprut med stå på vilje.

Polere frem litt godt humør og tørke bort litt sure miner.

 

Er det sterkt nok, kanskje man også blir skinnende ren.

Kanskje man ser sola bedre.

Kanskje man får øye på diamantene som gjemmer seg i snøen.

Kanskje blir det så rent at man kan sette opp døra og slippe inn gleden?

Ja, kanskje er glede navnet på vaskepulveret?

Ja, det tror jeg faktisk at det er.

Hvis vi vasker med små og store gleder, ja da gir vi oss selv en mentalvask.

Jeg vasker og jeg vasker.

Med kost og med klut, jeg vasker gledene inn i hodet.

Det er himla mye jobb, for der er det ganske så skittent.

Det er ikke sikkert du ser meg mer

I dag

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg